Точка зору

Ефективність компанії — це її конкурентоздатність

Ефективність компанії — це, зокрема, її конкурентоздатність яка великою мірою залежить від собівартості виробленої продукції, а також від можливості її вдало продати

Сергій Горлач
співзасновник агропромгрупи «Пан Курчак»
Сергій Горлач

Сучасні птаховиробничі компанії повинні бути конкурентоздатними і мати можливість реалізувати вироблену продукцію як на внутрішньому, так і на зовнішніх ринках. За останні роки Україна стала великим гравцем на ринку м’яса птиці й вже входить у п’ятірку найбільших світових експортерів. Я вважаю, що надалі ми повинні йти від концепції продажу «біржового» товару — курячої тушки у більш глибоке перероблення. Нам потрібно будувати сучасні забійні, переробні цехи і продукувати товари з доданою вартістю. Важливо одразу проводити сертифікацію виробництва і виробляти продукцію з урахуванням міжнародних стандартів, щоб можна було постачати птахівничу продукцію на зовнішні ринки. Найперспективнішими для експорту нашої курятини є, на мою думку, європейські й азійські ринки. Ринок Європейського Союзу є досить цікавим і маржинальним напрямом реалізації. І хоча сьогодні існує проблема з реалізацією у вигляді загороджувальних мит поверх квот, які обмежують обсяги постачань м’яса курки у Європу, проте, я вважаю, що у майбутньому квоти на постачання курятини для нашої країни з боку ЄС будує переглянуто. 

У вітчизняного виробника м’яса курки багато можливостей і перспектив щодо виходу зі своєю продукцією на зовнішні ринки. У нас дуже хороша сировинна база. Проте поки що є проблема з неконтрольованим експортом рослинної сировини, який призводить до того, що та чи інша сировина опиняється у дефіциті. Сьогодні кількість елеваторів продовжує збільшуватися, рухомий склад вагонів також, в портах будують нові й збільшуються наявні термінали. Експорт рослинної сировини збільшується, бо усім цікаве українське зерно. При цьому ціна на нього для виробників тваринницької продукції зростає. Ми виробляємо м’яса курки навіть менше, ніж у Туреччині, попри те, що у нас багато землі. Туреччина має значно менше посівних площ, у 2,5 раза менше там вирощують зернових культур, взагалі не вирощують білкові культури. Але вони купують всю необхідну рослинну сировину для виробництва птахівничої продукції і виробляють її більше, ніж в Україні. При цьому велику кількість м’яса курки вони експортують. Я вважаю, що у нашого виробника є всі можливості для нарощення експорту. Ми маємо набагато кращі, ніж у багатьох інших країн, вихідні дані. Тільки сьогодні дуже важливо регулювати обсяги експорту рослинної сировини з нашої країни. 

Нам як виробникам птахівничої продукції дуже важливо консолідуватися, щоб зняти загрузку з внутрішнього ринку. Бо на внутрішньому ринку потенціалу росту зростання споживання м’яса курки майже не існує. А ні в якому разі не можна його перевантажувати, допускати профіциту продукції. Тому що в цьому наша маржинальність і рентабельність.