Точка зору

COVID-19 – виклик, який змушує швидко адаптуватися

Ірина Шатохіна
HR-директор Володимир-Волинської птахофабрики

Світова пандемія коронавірусу 2020 року стала не тільки одним із наймасштабніших викликів людству, а й рушійною силою, яка змусила бізнес швидко адаптуватися до нових стандартів роботи.

Сьогодні, озираючись назад, можу стверджувати, що ми змогли не тільки зберегти колектив Володимир-Волинської птахофабрики, а й зробили все можливе, щоб наші співробітники відчували піклування під час захворювання. Наразі ми можемо поділитися своїм досвідом, який був ефективним у боротьбі з коронавірусом.

На початку карантину, майже рік тому, на Володимир-Волинській птахофабриці відразу були вжиті заходи щодо можливої загрози інфікування серед працівників. Зважаючи на те, що у нас – безперервне виробництво продукції харчування, ми повинні були вберегти наших співробітників здоровими. Звичайно, розраховували на те, що є певний запас часу, виходячи з того, що підприємство міститься на Волині та що хвороба не так швидко дістанеться сюди. 

Однак діяти потрібно було вже. Тому відразу ввели заборону на відвідування підприємства сторонніми людьми та скасували ряд ознайомчих екскурсій. Далі розпочали тривалий процес роз’яснювальної роботи: контроль температурного режиму на вході до підприємства, інформаційні бюлетені, як поводитися, щоб унеможливити захворювання, які можуть бути перші симптоми, до кого звертатися.

Розуміючи те, що співробітники фабрики отримували тривожну інформацію з мас-медіа переймалися та навіть боялися хвороби, керівники підприємства ухвалили низку додаткових дій. Відтак ми розпочали співпрацю з лікаркою вищої категорії, яка приймає пацієнтів на території підприємства. Нашим працівникам потрібно лише повідомити свого керівника про те, що вони хочуть звернутися до лікаря і їм призначають зустріч. 

Крім того, ми переглянули проєкт добровільного медичного страхування для всіх співробітників підприємства. Медичні страховки від нашої птахофабрики покривали витрати на лікування захворілих, а також членів їхніх сімей.

Також акціонери підприємства взяли на себе зобов’язання оплатити тести ПЛР у приватній лабораторії, тоді як державна лабораторія була «завалена» та не могла оперативно надавати результати.

Особливу увагу наша компанія приділила психологічній підтримці, адже ми – одна велика сім’я. Відтак з кожним, хто захворів, підтримували постійний зв’язок та чим могли допомагали.

У нас був спалах, як його охрестили, хоча насправді у травні та червні 2020 року були затримки в роботі місцевих лабораторій. Ми фіксували випадки, коли працівник зробив тест, а отримав результат лише через три тижні.

Наша птахофабрика міститься у невеликому Володимирі-Волинському, населення якого – 36 тис. людей. Зважаючи на потреби медицини, наше керівництво вирішило придбати апарат штучного дихання та кисневий концентратор для місцевої лікарні.

Крім того ми постійно передавали костюми індивідуального захисту, маски, бахіли, захисні щитки. Зрозуміло, що ми їх закуповували великими партіями для власних виробничих потреб, однак медики мали нагальну потребу у засобах індивідуального захисту та й ситуація, в якій вони опинилися, була кричуща.

Не дуже хотілося, однак доведеться навести приклад: у 2014 році, ставши перед війною, волонтери укомплектували військо, а у 2020 році, ставши на порозі світового виклику, український бізнес розпочав піднімати медицину. Володимир-Волинська птахофабрика була включена в цей процес на 100%.

На превеликий жаль, якщо на території підприємства ми можемо мінімізувати контакти колег, то за його межами – безсилі. Зазначу, що частину працівників із офісу було переведено на віддалену роботу, частина перейшла на індивідуальні графіки роботи. Також було заборонено переміщення «між відділами». Однак пандемія, на жаль, не оминула підприємства.

Розуміючи, що таким чином ми можемо очікувати на співробітника в кращому випадку через п’ять-шість тижнів, а він за цей час не отримує зарплатні в повному обсязі, вирішили робити тестування в приватній сертифікованій лабораторії. Результат наші колеги мали вже до трьох робочих днів. Тобто якщо людина отримувала результат відразу, а не очікуючи на нього тижнями, вона відразу могла розпочати лікування чи звернутися до свого сімейного лікаря з тестом від приватної лабораторії. 

З огляду на все зазначене можу дати поради своїм колегам з інших підприємств.

1. Інформувати працівників за допомогою інформаційних дошок, консультацій і роз’яснювальних бесід.

2. Заборонити скупчення людей на підприємстві – якщо це дозволяє виробничий процес.

3. За виявлення захворювання підтримувати зв’язок із працівником та ізолювати його найближче коло контактів.

4. Пандемія – час для автоматизації процесів і зміни принципів організації роботи. Не втрачайте його і не бійтеся переводити працівників на віддалену роботу.

5. Головне – не забувайте, що працівники – найцінніший актив підприємства. Без взаємної підтримки в складні часи неможливо створити лояльну і залучену команду.