Тваринництво

Сімейна компанія

Сімейна компанія

За десять років компанія «ІДНА» з невеликого сімейного підприємства перетворилася на велику компанію з потужною виробничою базою.

 

У Рівненській області споконвіку займалися вирощуванням зернових, утриманням худоби, свиней і птиці. У структурі валового виробництва сільськогосподарської продукції продукція тваринництва становить 35,7%. Проте тут рідко хто працює виключно у тваринництві чи рослинництві, бо мати землю, вирощувати зернові й до того ж не утримувати тварин, вважається дивацтвом і нераціональним підходом до бізнесу.

 

Компанію «ІДНА» на ринку не знає хіба тільки приїжджий. Підприємство має замкнений цикл виробництва, вирощує курчат-бройлерів, свиней, молочних корів, овець, а також сіє зернові, має комбікормове виробництво, м’ясопереробний завод, який нині працює виключно на замовлення, та забійний цех.

 

Починалася історія підприємства з невеличкого ковбасного цеху в селі Острожець, який відкрили 2002 року брати Сергій і Володимир Голуб. У той час на підприємстві працювало всього семеро людей. Компанію засновники вирішили назвати на честь своїх дітей, взявши з кожного імені першу літеру: Ірина, Дмитро, Настя й Андрій.

 

«Спочатку брати-підприємці купували м’ясо в інших фермерів, щоб завантажити свою ковбасну лінію, де виробляли м’ясні консерви та ковбасу. А згодом постало питання, що робити далі, адже м’ясна сировина на ринку була дорогою, а ковбасна лінія щоденно потребувала м’яса», — розповів Юрій Миколайович Гузь, управляючий.

 
Юрій Гузь                                                                                                   У компанії провели технічне переобладнання пташників

Тож Сергій і Володимир вирішили придбати першу тваринницьку ферму в селі Малин, а згодом ще одну — в селі Береги. Обидві ферми було реконструйовано та переобладнано під вирощування м’ясної птиці. На базі консервного цеху зробили ще й забійний цех, щоб мати замкнений цикл виробництва. Через деякий час, у 2007 році брати придбали ще одну занедбану колгоспну ферму в селі Довгошиї, де також розмістили три пташники з курчатами-бройлерами.

 

На сьогодні птахівничий напрям у СТОВ «ІДНА» представлено птахофермами у трьох селах, де вирощується понад 2 млн бройлерів на рік. Підприємство активно залучає кредити, які використовує для будівництва та реконструкції птахівничих майданчиків.

 

«Співпрацюємо переважно з “Креді Агріколь Банк”. Залучені кошти поступово віддаємо. Шкода, що банки сьогодні не мають реально дієвих програм кредитування для середніх і дрібних виробників, у їхніх кредитних відділах немає людей, які спеціалізувалися б на сільському господарстві, розуміли специфіку функціонування цієї галузі, її ризики», — обурюється Юрій Миколайович. 

 

У 2010 році було проведено другу реконструкцію з повною модернізацією обладнання на фермі в селі Малин і збудовано там нові пташники.

 

Загалом в компанії виробляють понад 2 млн бройлерів на рік

«Ми повинні рухатися вперед і діяти відповідно до ситуації, яка склалася на ринку. Сьогодні вже всі розуміють, що потрібно оптимізувати власні витрати, рахувати економіку підприємства, діяти відповідно до показників собівартості. А якою може бути собівартість на старому обладнанні, де колосальні перевитрати електроенергії, погана вентиляція тощо. Тому ми вирішили провести повну модернізацію та технічне переобладнання пташників у себе на підприємстві», — розповів Юрій Миколайович.

 

Отож, за 10 років свого існування «ІДНА» з невеликого сімейного підприємства перетворилася на велику компанію з потужною виробничою базою. Тут вирощують 2,1 тис. голів свиней, 1 тис. голів молочної худоби та 100 голів овець. У штаті компанії нині понад 400 працівників.

 

«Сьогодні ми зупинили забійний цех, тож птицю продаємо живою вагою. Обладнання нашого забійного цеху малоефективне та витратне для нас. Крім того, ми скоротили у 2013–2014 роках поголів’я бройлерів. Були навіть думки закрити підприємство, заморозити виробництво. У нас велика конкуренція і по Рівненській області, і по сусідній Волинській. За свою присутність на ринку доводиться боротися. Однак попри все ми зберегли підприємство і сьогодні вже бачимо, куди і як рухатися далі», — продовжує Юрій Миколайович.

 

Крім великої конкуренції, заважає підприємцям відтік кадрів на заробітки за кордон, регулярні пошуки нових спеціалістів та робітників для обслуговування ферми.

 

«Сьогодні багато людей шукають кращої долі за кордоном. Це зрозуміло. Нещодавно наш механік поїхав до Польщі, навіть попри пристойну заробітну плату в нас на підприємстві. Люди сьогодні не просто шукають більших заробітків, вони шукають кращого життя, більш прогнозованого та передбачуваного, стабільного, для себе і своїх дітей», — розповідає Юрій Миколайович.

 

На сьогодні підприємство обробляє до 2 тис. га землі, вирощує пшеницю, кукурудзу, тобто основні для птахівництва культури. Майже в усіх пташниках встановлено обладнання німецької компанії «Біг Дачмен».

 

«Ми працюємо не просто заради заробітку. Якби ми працювали виключно для того, щоб вирощених бройлерів конвертувати в гривні в кишенях, то вже давно б закрилися, пішли в якесь інше виробництво. Але ми маємо ідею, маємо місію. Ми прагнемо забезпечити українських споживачів курятиною, щоб у них був вибір, була лінійка продукції від різних виробників, а не від одного. Сьогодні курятина, хоча її ціна стала вищою, продовжує бути найдоступнішим видом м’яса в Україні. І якщо всі підуть з ринку чи перекваліфікуються на інші види діяльності, то що їстимуть наші діти? Та й коли зовсім легко, то не так цікаво працювати і жити. Потрібно завжди боротися і не здаватися. Бо тільки тоді ти переможеш», — наголошує Юрій Миколайович.

 

Рослинну сировину для виготовлення кормів вирощують самі

Сьогодні курятина та ковбасні вироби від СТОВ «ІДНА» під торговою маркою «Острожецькі ковбаси» продаються у Львівській і Черкаській областях, а також у Києві. Раніше ареал збуту охоплював також Луганську й Донецьку області, АР Крим.

 

«У курячому бізнесі легко не буває, але проти минулого року працювати стало краще. Навіть попри втрату частини українського ринку збуту. Це пов’язано з тим, що цього року немає як такої монополії на ринку м’яса бройлерів. Адже великі підприємства зорієнтувалися на експорт, курятини на внутрішньому ринку стало менше, а відтак ціна на неї трошки збільшилася. З’явилося вільне місце для розвитку та нарощування обсягів середніми та дрібними виробниками», — розповідає Юрій Миколайович.

 

З усіх напрямів тваринництва, переконані на СТОВ «ІДНА», найскладніше з молочним скотарством. Бо це довгі гроші, потреба регулярних капітальних вкладень, а ціна на молоко дуже нестабільна. Коли ти маєш усього потроху: і свині, і зернові, і птицю, і комбікорми, і молочну худобу, то в загальному підсумку працюєш не в мінус, а навіть іноді в плюс. Адже рахується загальна рентабельність підприємства. Загалом, кардинальних змін, нарощень поголів’я, масштабного будівництва чи реконструкції поки що на підприємстві не планується.

 

«Найскладніше працювати середнім виробникам. Агрохолдинги мають змогу експортувати вирощене за кордон, а це надходження валюти, тоді як середній виробник продає свою продукції всередині країни, а закуповує все для ведення бізнесу в закордонних компаній-виробників. Нам дуже допомагає те, що ми працюємо, як той колгосп. У нас є всього потроху. Так і виживаємо», — підсумовує управляючий СТОВ «ІДНА» Юрій Гузь.

 

 

Наталія Колос

журнал “Наше Птахівництво”, вересень 2016 року

Усі авторські права на інформацію розміщену у журналі “Наше птахівництво” та інтернет сторінці журналу за адресою https://agrotimes.ua/journals належать виключно видавничому дому «АГП Медіа» та авторам публікацій, згідно Закону України “Про авторське право та суміжні права”.
Використання інформації дозволяється тільки після отримання письмової згоди від видавничого дому «АГП Медіа». 

Інші статті в цьому журналі
Наше Птахівництво
Наше Птахівництво
Наше Птахівництво
5
Статті з журналу:

ЧИТАЙТЕ БІЛЬШЕ