Інтерв'ю

Брендинг та власна історія продукту — це необхідні інструменти для підтримки маркетингу виняткових смакових відчуттів

Іво Кюмюрджієв, директор «Рійк Цваан Україна»
директор насіннєвої компанії «Рійк Цваан Україна»

 

Про економічні настрої, популярні овочеві культури, овочеву моду та світові тенденції споживання овочів розповів в інтерв’ю журналу «Плантатор» директор насіннєвої компанії «Рійк Цваан Україна» Іво Кюмюрджієв.

  

— Наскільки успішним був сезон 2017 року для компанії в Україні? Насіння яких овочів показало збільшення обсягів продажу, яких — зменшення? Чим це пояснюється?

 

— Сезон 2016–2017 був нелегким. Але, з огляду на складну ситуацію в країні в цілому та враховуючи специфіку ринку насіння овочевих культур, я б сказав, що це був хороший рік для нашої компанії. Ми показали непогане зростання в сегментах огірків корнішонного типу, середньоплідних огірків, а також салатів. Найбільше падіння обсягів продажу спостерігалося по білоголовій капусті внаслідок перевиробництва і, відповідно, низьких цін на готовий продукт. Результатом цього стало скорочення площ вирощування білоголової капусти. Така тенденція спостерігається в останні три сезони.

 

— Які світові тренди найбільш помітні в овочівництві?

 

— Ключовими світовими трендами є істотне збільшення виробництва в теплицях і на так званих овочевих фабриках. Крім того, зростає популярність органічних овочів.

 

Спостерігається, що ринок свіжих (підготовлених) овочів зростає, тоді як попит на консервовані овочі знижується. Імовірно, 70% усіх овочів, вирощених у світі, продаються як цілісні свіжі овочі, цей ринок продовжує зростати. Переробка овочів (заморожування, консервування та сушіння) — хороший спосіб запобігти втратам, але глобальне споживання консервованих овочів зменшилося за останнє десятиліття. Водночас попит на заморожені овочі збільшується в середньому на 1% на рік. Тенденції споживчого попиту виглядають найбільш сприятливими для овочів, які зручні для вживання в їжу і приготування, мають привабливий зовнішній вигляд, які пропагують у засобах масової інформації та соціальних мережах як здорові продукти.

 

Споживання органічних овочів і концепція local to local, коли клієнти готові платити більше за овочі, вирощені у них в регіоні, також мають позитивну динаміку, особливо в так званих багатих країнах.

 

Сертифікація стає не менш важливою, ніж сам продукт. Безпека продуктів і сертифікація якості — провідні аспекти в торгівлі свіжими продуктами. Global G.A.P став буденною річчю, а обмеження максимально допустимих концентрацій пестицидів стають більш суворими, ніж юридичні обмеження. Схоже, що сучасні покупці більше стурбовані сертифікацією, ніж самим продуктом.

 

І останнє, але не менш важливе: брендинг підвищує споживчий інтерес до продукту. Смак та інтерес відіграють все більш важливу роль для споживачів під час вибору овочів та сортів, які вони купують. Люди готові платити більше за продукти, котрі мають високі смакові якості. Брендинг та власна історія продукту — це необхідні інструменти для підтримки маркетингу виняткових смакових відчуттів. Компанія «Рійк Цваан» досить добре це робить, приділяючи особливу увагу інноваціям у продуктах, які поліпшують смак та досвід споживання.

 

— Чи слідує Україна за європейською та світовою овочевою модою?

 

— З кожним роком Україна все більше переймає європейські та світові тренди у споживанні овочів. Зараз ми спостерігаємо, як поряд із традиційними для України овочами, такими як капуста, морква, буряки, цибуля, споживачі більш активно починають купувати салати та іншу зелень, спаржу, нові типи перців, баклажанів, баштанних культур. Також більш популярними стають європейські тренди ’ready to wash’ і ’ready to eat’, що полегшує зайнятому покупцеві процес підготовки овочів до вживання. Одним із таких продуктів є лінійка салатів компанії «Рійк Цваан» під брендом Salanova, який уже став популярним в Україні завдяки своїй легкості та зручності в приготуванні.

 

— Які новинки компанія «Рійк Цваан» запропонує покупцям у 2018 році?

 

— Як завжди, наша компанія намагається запропонувати партнерам і споживачам нові продукти, які зможуть задовольнити їхні вимоги щодо якості продукту, його смаку, а також прибутковості. Серед основних новинок на українському ринку в 2018 році особливо хочу відзначити рожевоплідний томат Мануса F1, який, як ми очікуємо, стане лідером у своєму сегменті найближчим часом. Також заслуговують на увагу середньостигла білоголова капуста Корсума F1, огірки для переробки Ліст F1 і Саунд F1, броколі для свіжого ринку і заморозки Орантес F1, безнасінний кавун Кідман F1, ціла лінійка салатів та шпинату для всесезонного вирощування у відкритому ґрунті, плівкових теплицях і на гідропоніці, а також багато інших цікавих гібридів, концепцій та ідей.

 

— Як економічно розвивається український овочевий ринок? Які його перспективи у світі?

 

— Як і економіка України в цілому, овочевий ринок в останні роки (починаючи з 2014 року) перебував у скрутному становищі. Економічні зв’язки, які напрацьовувалися роками, були зруйновані, для напрацювання нових і переорієнтації були потрібні час та багато зусиль. Під загрозою опинилися цілі сегменти овочівництва країни, особливо такі, як переробка огірків, виробництво тепличних огірків і томатів. Але завдяки наполегливості українських виробників овочів і торгових компаній спостерігається поступове відновлення ринку і поява певного оптимізму в його учасників. Деякі з наших партнерів вже отримали міжнародну сертифікацію й успішно експортують свою продукцію. Найбільш перспективними країнами для експорту є Польща, Німеччина, країни Балтії, Великобританія, а також регіон Близького Сходу і Південно-Східної Азії. Я думаю, українські баштанні культури (дині, кавуни), тепличні огірки, а також продукти переробки (заморожені й сушені овочі, концентрати для виробництва соків) можуть стати вже в найближчій перспективі досить затребуваними на зовнішніх ринках.

 

— Які прогнози й плани компанії «Рійк Цваан Україна» на 2018 рік?

 

— Хоча сезон 2017/2018 ще триває, вже ясно, що ринок насіння овочевих культур поступово відновлюється. Ми оптимістичні й очікуємо значного збільшення обороту в таких культурах, як томати, огірки-корнішони, середньоплідні гладкі огірки, салати і дині. У цілому наші обсяги продажу зросли на 10–13% порівняно з минулим сезоном.

  

Розмовляв Геннадій Гнип

журнал “Плантатор”, травень 2018 року

   

Усі авторські права на інформацію розміщену у журналі “Плантатор” та інтернет-сторінці журналу за адресою https://agrotimes.ua/journals належать виключно видавничому дому «АГП Медіа» та авторам публікацій, згідно Закону України “Про авторське право та суміжні права”.
Використання інформації дозволяється тільки після отримання письмової згоди від видавничого дому «АГП Медіа».