Інтерв'ю

Гендиректор Іллічівського зернового терміналу: «Тарифи Укрзалізниці впливають на закупівельні ціни для аграріїв»

Олександр Відоменко
генеральний директор Іллічівського зернового терміналу
Поділитись:

Директор Іллічівського зернового терміналу Олександр Відоменко в ексклюзивному інтерв’ю газеті «АгроМаркет» розповів про результати 2014 року, нарощування виробничих потужностей і перспективи днопоглиблення.

  

В останні роки експорт зерна з України зростає казковими темпами. Минулого маркетингового року було експортовано понад 32 млн тонн зерна, що дозволило Україні посісти третє місце (після США та ЄС) у світовому рейтингу зернових експортерів. Близько 7% експорту було перевалено через Іллічівський зерновий термінал (ІЗТ). Це дало змогу підприємству ввійти до п’ятірки найбільших зернових терміналів України. Ми поспілкувалися з директором ІЗТ Олександром Відоменком про діяльність терміналу та перспективи його розвитку.

 

 — Нещодавно термінал почав перевалювати рослинні олії. Які плани з нарощування потужностей?

 

 — Так, на нашому терміналі введено в експлуатацію ділянку з перевалки рослинних олій. Уже відвантажено першу партію олії. Приймання та відвантаження пройшли успішно, жодних зауважень і проблем не було. Ураховуючи, що змінилася кон’юнктура ринку в бік збільшення суднових партій, думаю, доведеться збільшувати парк ємностей до 45–50 тис. тонн одноразового зберігання. Крім того, плануємо збільшити потужності насосів на лінії навантаження судів.

 

 — Чи маєте плани щодо будівництва інших потужностей?

 

— Сьогодні для нарощування обсягів перевалювання зерна плануємо встановити поворотну, потужнішу, другу суднонавантажувальну машину, яка зможе працювати в парі з тією, що є. Крім того, плануємо реконструкцію двох наявних автопідйомників і встановлення двох нових, установлення нової залізничної експрес-лабораторії для зменшення часу візування вагонів і маневрових робіт.

 

 — Поточного року Іллічівський порт запланував провести днопоглиблювальні роботи. Наскільки термінал зацікавлений у цьому?

 

 — До термінала веде канал глибиною 12,5 м, що дозволяє приймати судна типу «Панамакс». Термінал зацікавлений у доведенні цих глибин до 13,5 м. Однак, за наявними в мене даними, ІМПТ планує поглиблювати тільки перший ківш Сухого лиману, тому жодних покращень для ТОВ «ІЗТ» це не дасть, оскільки ми розташовані в другому ковші.

 

 

 — Які виробничі та фінансові результати 2014 року? Якою була динаміка порівняно з попередніми роками?

 

 — У 2014 році термінал перевалив 2 млн 700 тис. тонн зернових вантажів. Починаючи із запуску підприємства перевалювання щорічно збільшувалося з 1,5 до нинішніх 2,7 млн тонн. Зароблені гроші вкладаємо в розвиток підприємства. Зокрема, за 8 років ми наростили ємність елеватора з 120 до 260 тис. тонн, збудували ділянку з перевалювання олії, майданчик з експедирування автотранспорту та прилеглі проїзди, реконструйована станція «Ксенієве» та під’їзні шляхи тощо.

 

 — Яким вплинули політичні та військові події в країні на роботу терміналу?

 

 — Загострення політичної ситуації в країні не надто утруднило роботу терміналу, однак позначилося внаслідок проведення часткової мобілізації. Багато спеціальностей наших робітників вимагають тривалого навчання та напрацювання досвіду, тому замінити їх швидко немає можливості, що відбивається на оперативності та безпеці роботи терміналу.

 

 — Як позначається підняття тарифів «Укрзалізницею» на діяльність терміналу?

 

 — Тарифи «Укрзалізниці» впливають на перерозподіл способів доставки вантажів. Чим вищі тарифи, тим більше вантажу приходить автотранспортом. Для термінала не принципово, що розвантажувати — вагони чи автомашини. Ці тарифи впливають на вартість закупівлі продукції у сільгоспвиробників. Чим менше в трейдерів витрат на доставку, тим вищу закупівельну ціну вони можуть запропонувати сільському господарству.

 

 — Які основні напрями відвантаження продукції терміналу? Чи плануєте ви розширювати географію діяльності?

 

 — Ми вантажимо судна в основному на Європу, Африку й Азію. Решта континентів зазвичай мають свої ресурси або забезпечуються регіонами, розташованими значно ближче, наприклад, Австралією, Північною та Південною Америкою.

 

 

Розмовляв Микола Засядько

Інтерв’ю було надруковано у газеті “АгроМаркет”. Усі авторські права на інформацію розміщену у газеті “АгроМаркет” та інтернет-сторінці журналу за адресою https://agrotimes.ua належать виключно видавничому дому «АГП Медіа» та авторам публікацій, згідно Закону України “Про авторське право та суміжні права”. Використання інформації дозволяється тільки після отримання письмової згоди від видавничого дому «АГП Медіа».

 

Поділитись:
  • 100 найкращих аграрних підприємств України
  • Експертна рада проекту «Аграрна Еліта України - 2019»
  • 100 найкращих аграрних підприємств України, за номінаціями