ПАТ «Кожухівське» презентувало новий крос несучок компанії H&N International Браун Нік
У птахівництві існує поняття піку продуктивності курей-несучок. Однак, водночас, це й ринкове поняття: важко не погодитися з тим, що, в принципі, ринок племінної продукції, як відзначають окремі експерти, також досягнув своєї вершини, чи то піку. Адже з живого організму курки генетикам та селекціонерам вдалося-таки витиснути майже максимум: початок виробничого циклу та тривалість піку несучості, кількість знесених яєць та їх маса тощо. На перший погляд, майже всі вершини підкорені. Однак, виявляється, резерви ще є.
1 листопада 2012 року в заміському комплексі «Гранд Адмірал Клуб» ПАТ «Кожухівське» провело презентацію одного з кращих кросів курей-несучок Браун Нік, а також ознайомило з останніми досягненнями генетики, актуальними аспектами годівлі та утримання птиці.
ПАТ «Кожухівське» (племрепродуктор другого порядку) 2009 року уклало договір з німецькою компанією H&N International на постачання батьківського стада кросу Браун Нік. У зв’язку з цим спеціально було побудовано виробничий майданчик, закуплено та змонтовано обладнання відомої німецької компанії Big Dutchman. І це дозволяє сьогодні «Кожухівському» вирощувати рентабельних курей яєчного напрямку у найкращих умовах.
Євген Бондарчук, голова правління ПАТ «Кожухівське»
Ми постійно контактуємо зі своїми партнерами. У чому полягає наш технічний супровід? У разі виникнення проблеми у будь-якого підприємства-партнера ми беремо на себе зобов’язання її вирішити у найстисліші строки. Упродовж однієї години ми можемо зв’язати спеціаліста компанії з нашими закордонними фахівцями та надати вичерпну консультацію, виїхати на господарство. Якщо потрібно провести лабораторне дослідження комбікормів для птиці чи зробити лабораторне дослідження на наявність якихось хвороб, ми відправляємо зразки до кращих українських лабораторій або до центрального офісу компанії H&N International. Якщо треба поліпшити комбікорм, ми налагоджуємо зв’язок птахогосподарства з нашими партнерами в Німеччині.
Сьогодні усі кроси, представлені на ринку, за своїми виробничими показниками практично однакові. Тож, надаючи перевагу певному кросу, господарство має керуватися тим, яких показників досягає цей крос у виробничих умовах вирощування та годівлі, яку репутацію має компанія-виробник та яку ще технічну допомогу вона бере на себе, окрім постачання добового чи підрощеного молодняку. Найкращі показники конверсії корму, відсотку споживання корму, продуктивності, піку продуктивності та його тривалості – і це далеко не всі переваги курей-несучок кросу Браун Нік.
В Україні вже є птахофабрики, що працюють з цим кросом та цілком ним задоволені. Тільки за 2011 рік нами було реалізовано 3 млн добових курчат. Поки що ми працюємо з коричневим кросом, хоча можемо постачати й білий. Справа у тому, що в Україні та сама тенденція, що й у Європі: споживачі здебільшого віддають перевагу яйцям коричневого кольору.
А стосовно фінансових аспектів – все індивідуально. Безумовно, ті партнери, що купують курчат у великих кількостях, мають певні преференції. Намагаємося будувати відносини на засадах довіри та взаємодопомоги. Ми реалізуємо добовий та підрощений молодняк. Вартість добової курочки коливається від 6 до 7 грн за голову. Все, знову ж таки, залежить від обсягу. Ми можемо йти на певні поступки – відтермінування платежу тощо.
Павло Богаткін, регіональний менеджер компанії H&N Unternational по країнах СНД
Працюємо через ПАТ «Кожухівське» – поки що це наш єдиний дистриб’ютор. Головний принцип роботи нашої компанії – підтримка наших партнерів. Тобто не тільки дистриб’ютора, а й тих птахофабрик, що працюють з нашим кросом. Ми надаємо технічну допомогу спеціалістам птахофабрик. А конкуруємо якістю своєї продукції, технічним супроводом, роботою з клієнтами.
Одна з тенденцій, що характерна нині для всіх селекційних компаній – це покращення показників продуктивності у пізній період яйцекладки.
Працюючи з кросом Браун Нік, я б радив передусім звертати увагу на годівлю якісними кормами, менеджмент на птахопідприємстві.
Наступний рік буде досить важким для птахопідприємств, що пов’язано з неврожаєм як в Україні, так і в усьому світі. Тож подорожчають корми, зросте собівартість виробництва. Втім, оскільки яйце – соціально значущий продукт, думаю, особливих проблем не буде ні з його виробництвом, ні з його збутом.
Едуард Мархонос, співвласник, технічний директор ТОВ «Птахокомплекс Веремій»
З кросом Браун Нік ми працюємо з 2011 року. Маємо досвід роботи з більшістю представлених на українському ринку кросів – це і Ломан, Хайсекс, Тетра, Іза та ін. Але згодом зупинили свій вибір на кросі Браун Нік. За період з 2011 року і до сьогодні у нас на птахопідприємстві було 4 посадки, і ми абсолютно усім залишилися задоволені.
Більшість селекційних компаній та їх дистриб’юторів неохоче співпрацюють, а подекуди й узагалі відмовляються працювати з невеликими птахогосподарствами. Так, наприклад, виробничі потужності ТОВ «Птахокомплекс Веремій» становлять 106 тис. голів одночасної посадки птиці, хоча внаслідок постійної реконструкції пташників, що є у розпорядженні нашого господарства, ми маємо не більше 50–60 тис. голів одночасного утримання. А ПАТ «Кожухівське» радо йде нам назустріч та надає необхідні для наших потужностей партії добового й підрощеного молодняку. Стосовно виробничих показників: збереженість поголів’я сягає 99%, продуктивність тримається на рівні 97,6%. Крім того, цей крос відзначається раціональною конверсією корму, міцністю шкаралупи, високою вагою яйця.
Віктор Хват