Зміна «Укрзалізницею» умов аукціонів з розподілу втричі знизила ціни на вагони
«Укрзалізниця» змінила принципи проведення аукціонів з розподілу вагонів-зерновозів на «Прозорро. Продажі» з метою усунення передумов для спекулятивного зростання цін, що відбувалося протягом червня-вересня.
Про це повідомив експерт ринку логістики, радник голови правління «Укрзалізниці» Юрій Щуклін.
За його словами, УЗ розширила пропозицію вагонів на більший часовий проміжок та змінила параметри аукціонів, зробивши неможливою участь компаній-посередників, які не є власниками аграрних вантажів і використовували аукціони з метою підвищення цін. В результаті середня ставка добової оренди вагона за підсумками торгів 3 жовтня зменшилася втричі у порівнянні з підсумками попередніх торгів, що відбувалися 29 вересня за участю компаній-посередників.
«Нова формула аукціону відсікла всіх посередників, які становили 95% учасників попередніх аукціонів і виходили лише з метою розігріву цін», — зазначив експерт.
Радник Голови правління «Укрзалізниці» прогнозує, що за умови подальшого збереження оновленої формули аукціонів та розширення часового горизонту пропозицій вагонних лотів, ставка оренди вагона може опуститися нижче 2 тис. грн з ПДВ за добу.
«Ринкова ціна за вагон становить 2,2-2,5 тис. грн із ПДВ за добу. Все, що було вище цього рівня – винятково спекулятивні ігри, що відбувались завдяки створенню ілюзії дефіциту вагонів… Я впевнений, якщо «Укрзалізниця» щодня виставлятиме для власників вантажів 5 маршрутів, 250 вагонів на сто днів наперед, між учасниками не буде жодного змагання за підвищення цін. За цих умов, і коли УЗ надалі не виставлятиме на аукціон тих пропозицій вагонів, де немає дат поглинання вантажу портом або перетину кордону, рівень цін опуститься нижче 2 тис. грн із ПДВ за добу», — прогнозує Юрій Щуклін.
Нагадаємо, «Укрзалізниця» узгоджуватиме з експортерами обсяги перевезень. Також ми писали, що «Укрзалізниця» на понад 40% збільшила обсяги перевезення зерна.