Власники коастерів вимагають підвищенння ставок фрахту з дунайських портів внаслідок закриття гирла Бистре

Активність на фрахтовому ринку Чорного моря наприкінці липня залишається низькою, і для пожвавлення ринку необхідне збільшення кількості твердих заявок на вантажі. Водночас судновласники в сегментах Handysize та Coaster продовжують утримувати ставки на стабільному рівні.
Про це повідомляє ASAP Agri.
За словами Павла Лисенка, аналітика ASAP Agri та фрахтового брокера Atria Brokers, власники Coaster-суден (особливо тоннажем 3–4 тис. DWT) дедалі частіше вимагають підвищених ставок на виконання рейсів з Дунаю через закриття каналу Бистре та необхідність проходу через Суліну, що передбачає додаткові витрати для судновласників. Це призводить до розширення розриву між фрахтовими ідеями сторін, що, у свою чергу, обмежує кількість фіксацій цього тижня.
Таким чином, за даними фрахтового відділу Atria Brokers, фрахт панамаксу з глибоководних портів України до Південного Китаю оцінюється на рівні 39-40 USD/т (+2 USD/т за тиждень).
У сегменті хендісайзів фрахт для 30 000 тонн кукурудзи з глибоководних портів України до східного узбережжя Італії стабільний і становить 17–18 USD/т,
У сегменті коастерів ставки для партії кукурудзи обсягом 6 000 тонн з дунайських портів України до східного узбережжя Італії також залишилися без змін — до 29–30 USD/т.
Фрахт баржами для партій кукурудзи обсягом 1 000–3 000 тонн з Ізмаїла або Рені до Констанци оцінюється на рівні 11–12 EUR/т (без змін за тиждень).
Нагадаємо, фрахтові ставки суден можуть зрости у 2 половині 2025 року.