В «Укрзалізниці» прокоментували можливість обмеження терміну подання заявок для переможців аукціонів
Частина ринку підтримує пропозицію обмежити термін подання заявок на відвантаження для переможців аукціонів (вимога зафіксувати станції відправлення та призначення протягом 3-5 діб після визначення переможця аукціону та за 20-30 діб до самого відвантаження) , іншій частині компаній це може створити значні операційні проблеми.
Про це на своїй Фейсбук-сторінці повідомив заступник директора Департаменту з комерційної роботи «Укрзалізниці» Валерій Ткачов.
За його словами, планування та організація перевезення зерна з елеваторів є складним процесом, і дуже часто елеватори змінюють дати відвантаження або коригують дати через виробничі причини. Деякі компанії ведуть закупівлю зерна на великій кількості елеваторів й в процесі організації відвантаження змінюють пункти відвантаження через низку операційних питань (формування партій по якості зерна; при наявності технічних проблем на елеваторах та інше).
Також можливі проблеми с узгодженням приймання вантажу в морських портах – не всі термінали та морські порти готові підтвердити приймання вантажу на конкретну дату з горизонтом 20-30 днів, а при збільшені горизонту проведення аукціонів до 2-3 місяців це взагалі стане неможливим. Звісно, якщо ви не є власником цього терміналу.
«Впровадження цього рішення надасть преференції компаніям, які мають власні елеватори та володіють власним терміналом. Лише вони зможуть наперед гарантувати дати відвантаження та приймання зерна..
З іншого боку, впровадження цієї пропозиції зменьшить вплив посередників-експедиторів на ринок використання вагонів. Наразі маємо ситуацію коли перевезення більше 50% обсягів зерна проводиться 5-7 посередниками -експедиторами. Тому не виключаю можливість «картельного заговору» щодо вартості використання вагонів-зерновозів в період сезонного попиту на цей рухомий склад. Наприклад, спекулятивний «розігрів» ринку», – констатував Валерій Ткачов.
Нагадаємо, «Укрзалізниця» узгоджуватиме з експортерами обсяги перевезень. Також ми писали, що «Укрзалізниця» на понад 40% збільшила обсяги перевезення зерна.