Укрзалізниця вийшла на позитивний тренд розвитку вантажних перевезень
«Укрзалізниця» планує у 2021 році досягти частки вагонів компанії у навантаженні на рівні 40%.
Про це повідомляє прес-служба компанії.
За словами голови правління АТ «Укрзалізниця» Володимира Жмака, в останні декілька років був створений штучний дефіцит вагонів компанії.
«Наприклад, частка вагонів Укрзалізниці у навантаженні у 2018 році складала 47%, а у 2020 році – 21%, частка вагонів у загальному парку у 2018 році складала 51%, а у 2020 – 16%», — констатував він.
Вказаний дефіцит Укрзалізниці, за словами Володимира Жмака, призвів до того, що ціни на оренду вагонів стали вищими за ринкові й, наприклад, у червні 2020 року ціна на зерновоз Укрзалізниці складала близько 1100 грн при ринковій вартості — приблизно 800 грн.
«Звичайно, при таких умовах приватні вагони їхали, а вагони Укрзалізниці стояли під парканом. Ми звернулись до ринкових інструментів і знизили ціну на наші вагони, в результаті чого вони стали конкурентоспроможні на ринку, і ринкова частка Укрзалізниці почала зростати. Вже у 2021 році ми розраховуємо досягти частки вагонів компанії у навантаженні на рівні 40%», — повідомив він.
Також одним із кризових факторів минулого Володимир Жмак назвав штучно створений дефіцит локомотивів, який призвів до великої кількості так званих «кинутих» поїздів й, як наслідок, величезним штрафам, які платила Укрзалізниця за несвоєчасну доставку вантажів.
Проте, за його словами, якщо у січні-жовтні 2020 року середньомісячне значення штрафів, які сплачувала Укрзалізниця за несвоєчасну доставку вантажів становило 20 млн грн, то вже у листопаді вдалося зменшили цей показник вдвічі — до 10 млн грн й компанія продовжує працювати над запобіганням штрафів і найвищим показником своєчасності доставки вантажів.
Нагадаємо, Укрзалізниця планує запуск міжнародного сервісу з перевезення напівпричепів.