Елеватор

Ставки фрахту зростають на тлі посиленого тиску з боку судновласників

Ставки фрахту зростають на тлі посиленого тиску з боку судновласників

З початком другого місяця зернового сезону обсяг твердих вантажних заявок залишається недостатнім для забезпечення сталого відновлення ринку в Чорноморському та Середземноморському регіонах. Тим не менш, судновласники дедалі частіше озвучують підвищені фрахтові ідеї, сподіваючись на позитивну динаміку ринку в серпні, що ускладнює фрахтувальникам фіксацію тоннажу за бажаними ставками.

Про це повідомляє ASAP Agri.

За словами Павла Лисенка, аналітика ASAP Agri та фрахтового брокера Atria Brokers, тимчасове закриття каналу Бистре допомогло власникам Coaster-суден у деяких випадках досягти вищих ставок при перевезеннях з Дунаю. Втім після поновлення його роботи 6 серпня тиск на фрахтові ставки з боку судновласників почав послаблюватися.

Таким чином, за даними фрахтового відділу Atria Brokers, фрахт панамаксу з глибоководних портів України до Південного Китаю оцінюється на рівні 43–45 USD/т (+5 USD/т за тиждень).

У сегменті хендісайзів фрахт для 30 000 тонн кукурудзи з глибоководних портів України до східного узбережжя Італії зріс на 1 USD/т — до 18–19 USD/т.

У сегменті коастерів ставки для партії кукурудзи обсягом 6 000 тонн з дунайських портів України до східного узбережжя Італії становлять 31–32 USD/т— зростання на 2 USD/т.

Фрахт баржами для партій кукурудзи обсягом 1 000–3 000 тонн з Ізмаїла або Рені до Констанци оцінюється на рівні 11–12 EUR/т (без змін за тиждень). 

Нагадаємо, фрахтові ставки суден можуть зрости у 2 половині 2025 року.