Елеватор

Регулярні поромні перевезення між Україною та Грузією запрацюють нескоро

Регулярні поромні перевезення між Україною та Грузією запрацюють нескоро

Для відновлення регулярних поромних перевезень між Україною та Грузією потрібно подолати певні бар’єри, зокрема, технічного характеру.

Про це у своєму блозі для АgroТimes розповіла провідний експерт Інституту економічних досліджень та політичних консультацій Ірина Коссе.

За її словами, було б непогано домовитись з усіма країнами-учасниками маршруту про єдиний тариф, наприклад, до Казахстану або до Узбекистану, спростити транзитні процедури та забезпечити швидке оформлення вантажів у портах.

«З нашого боку учасником переговорного процесу виступатиме «Укрзалізниця», тож вона домовлятиметься з залізничними операторами Грузії та інших країн, які також є державними компаніями. Тобто перемовини відбуватимуться на бізнес-рівні. Тож, на мою думку, тут більше перспектив і швидший процес прийняття рішень», – зауважила Ірина Коссе.

Фахівець акцентувала, що домовлятись доведеться не тільки про тарифи.

«Ураховуючи те, що Україна вийшла з загальної системи СНД (мова йде про ИВЦЖА – російський сайт, де перевіряють ремонти вагонів, – прим. авт), нам потрібно налагоджувати двосторонній обмін інформацією, або шукати якісь інші шляхи, щоб оператори в Грузії, Казахстані, Азербайджані та інших країнах могли перевірити, чи пройшли українські вагони ремонти. Але це питання має ще фактор безпеки та певний політичний аспект. Адже офіційний Тбілісі в останні роки обрав проросійський курс.

Тому попит на поромні перевезення є, як є і зацікавленість у розвитку такого логістичного ланцюжка. Щоправда, реалізація цього проєкту не буде швидкою, тож нам залишається з обережним оптимізмом спостерігати за цим процесом», – додала Ірина Коссе.

Нагадаємо, для відновлення регулярного поромного сполучення потрібно подолати певні бар’єри.