Елеватор

Польська інфраструктура зазнає величезних втрат внаслідок відсутності українського зерна, - CSL

Польська інфраструктура зазнає величезних втрат внаслідок відсутності українського зерна, - CSL

Польська логістична інфраструктура стикається зі значною проблемою нестачі імпортних товарів, зокрема, перевалки зерна з України. Це вже призвело до величезних витрат та загрози звільнень на терміналах та в портах.

Про це повідомляє Rynek infrastruktury.

«Ми розуміємо, що витік української сировини, сільськогосподарської продукції та зерна на польський ринок є неправильним і ніколи не повинен відбуватися. Однак ми повинні розрізняти дві речі: дозвіл на транзит, а отже, і прибуток для польських портів і перевантажувальних терміналів, і дозвіл на введення товарів в обіг. Ми вважаємо, що блокування перевалки української продукції в Польщі шкодить нашій економіці», – стверджує Лаура Головач, генеральний директор групи CSL.

За її словами, ця ситуація вимагає аналізу та дій з боку національних органів влади, включаючи Міністерство інфраструктури, зазначає CSL у прес-релізі.

«На жаль, ми помітили, що імпорт, особливо зерна з України, був призупинений понад рік. Польські термінали, ймовірно, всі, порожні та несуть дуже високі експлуатаційні витрати. Ми також помітили, що деякі країни, такі як Румунія, Німеччина та Туреччина, мають у своїх портах велику кількість зерна з України. Ці країни здатні обробляти перевезення сировини, водночас запобігаючи її розподілу на своїх внутрішніх ринках. На жаль, у Польщі цією ситуацією нехтують. В результаті транспортні компанії, порти та перевантажувальні термінали зазнають збитків», – каже Лаура Головач.

Представниця транспортної компанії зазначає, що транзит через Польщу є легальним, контролюється владою та має розвиватися, щоб завантажити наявні потужності. До того ж польські служби приділяють велику увагу безпеці та контролю якості товарів і документів.

«Повільність процедур оформлення кордонів, безумовно, є проблемою. Іноді вони займають кілька днів, не лише з України, а й з інших напрямків. Слід проаналізувати весь ланцюг поставок, оскільки галузь TSL зараз страждає, що, своєю чергою, впливає на національну економіку та наш ВВП», – коментує Лаура Головач.

Вона також попереджає, що поточна ситуація може призвести до банкрутства місцевих транспортних компаній.
Раніше польські переробники попросили Туска дозволити імпорт українського ріпаку.