Елеватор

Підвищення залізничних тарифів на 37% вдарить по дрібним агровиробникам

Підвищення залізничних тарифів на 37% вдарить по дрібним агровиробникам

Реалізація планів АТ «Укрзалізниця» щодо підвищення тарифів на вантажоперевезення на 37% призведе до відтоку клієнтів й матиме руйнівний ефект для економіки та бізнесу.

Про це повідомляє пресслужба УКАБ.

На переконання генерального директора УКАБ Олега Хоменка, здорожчання перевезень призведе до зменшення експортних відвантажень, адже агровиробники переорієнтуються на автомобільну логістику, що збільшить долю руйнування автошляхів внаслідок надмірного навантаження.

Під час експертної дискусії, організованої Центром транспортних стратегій, він наголосив, що вантажна база агросектору скорочується: зокрема, внаслідок війни на 10 млн га скоротилась кількість посівних площ. Додатковий тиск на аграріїв чинять акцизи на пальне, експортні мита тощо.

«Якщо говоримо про щорічну індексацію, то в агровиробника теж є «коридор» цін: ми прив’язані до світового ринку, Україна не маркетмейкер, тож перекласти логістичні витрати на покупця неможливо. Підвищення тарифу – це фактично залізти в кишеню виробника», – зауважив Олег Хоменко.

За його словами, у разі підвищення УЗ тарифів навантаження ляже насамперед на дрібного виробника без власного парку: трейдери перекинуть витрати на нього.

«Головне – не можна змінювати тарифи посеред сезону: оголошуйте заздалегідь про зміни на наступний сезон», – розповів Олег Хоменко.

Нагадаємо, «Укрзалізниця» визначилась із ставками плати використання рухомого складу у вересні.