Елеватор

Необхідно розвивати мережу універсальних транспортних хабів на заході України, - опитування

Необхідно розвивати мережу універсальних транспортних хабів на заході України, - опитування

Інвестувати в транспортну інфраструктуру варто навіть попри війну.

Про це повідомляє пресслужба ЄБА, посилаючись на опитування представників транспортної галузі, проведеного Європейською Бізнес Асоціацією разом з юридичними фірмами Arzinger та Sayenko Kharenko.

Так, 79% представників транспортної галузі вважають за необхідне розвивати мережу стратегічних універсальних транспортних хабів у західних регіонах України. Фахівці вважають, що нова інфраструктура може виступати у якості резерву потужностей та забезпечити, у разі необхідності, швидку переорієнтацію експортних ланцюжків.

Водночас 76% погоджуються, що варто розвивати проєкти з розвитку транспортної інфраструктури (морські термінали, залізниця) європейських країн-сусідів за рахунок українських інвестицій, оскільки це допоможе забезпечити диверсифікацію експортно-імпортної логістики.

Найбільш актуальними інвестиційними проєктами в Європі та Україні для ринку логістики респонденти назвали (1) розвиток автомобільних шляхопроводів, що з’єднують Україну і європейські країни, (2) будівництво в Україні стратегічних універсальних транспортних хабів у якості резерву потужностей на випадок повторення агресії рф, (3) розбудову євроколії (1435 мм) на території України.

Впровадження «зернової угоди» суттєво зменшило тиск на залізничну логістику. При цьому 35% опитаних фахівців з логістики вважають, що альтернативи цій угоді немає. Інші 40% називають альтернативою західне сполучення через кордон (залізниця, автоперевезення, порти), 29% – будівництво терміналів з перевантаження та зберігання на території європейських держав-сусідів, і 16% вважають, що Дунайський кластер може стати альтернативою зерновому коридору.

Для стабілізації ринку перевезень та логістики, на думку бізнесу, уряд має найперше сфокусуватися на зміцненні енергетичної незалежності та безпеки України, стабільному виконанню «зернової угоди» та розширенню її дії на інші види вантажів, а також на будівництві і модернізації колій в напрямку кордону з ЄС та дунайських портів.

Нагадаємо, Єврокомісія запустила платформу для спрощення логістики українського експорту.