На внутрішньому ринку вантажних автоперевезень назріває криза
На внутрішньому ринку автомобільних перевезень спостерігається падіння ставок. Основною причиною цього стало різке скорочення обсягу зворотного вантажу з портів, зокрема через зниження вантажопотоків і зміну попиту на перевезення.
Про це повідомляють аналітики Spike Brokers.
Відсутність стабільного обсягу роботи зумовлює складнощі у плануванні кругорейсів, що робить їх нерентабельними. Це спонукає перевізників тимчасово призупинити діяльність або суттєво скоротити кількість виконуваних рейсів.
Зменшення активності перевізників призводить до посилення конкуренції за доступні вантажі, що тисне на ставки. В умовах відсутності зворотного завантаження значна частина транспортних засобів вимушена повертатися порожніми, що збільшує витрати на перевезення. Очікується, що найближчим часом ситуація залишатиметься напруженою.
Подальше падіння ставок є цілком імовірним, якщо потоки вантажів із портів не відновляться у стабільному обсязі. Частина перевізників, які не зможуть адаптуватися до нових умов, може вийти з ринку, що призведе до скорочення пропозиції логістичних послуг.
Ставки на автомобільні перевезення до Європи залишаються стабільними завдяки сталому попиту на експортні вантажі та довгостроковим контрактам. Перевізники активно використовують кругорейси через прогнозованість європейських ринків і зручність зворотного завантаження.
Ринкові ставки транспортування самоскидами по Україні:
• центр. Україна – порти Дунаю @35-39$;
• центр. Україна – порти Одеси @21-25$.
Ринкові ставки транспортування самоскидами до Європи:
• Тернопільська обл. – центр. / пн. Італія @100-130€;
• Тернопільська обл. – центр. Болгарія @80-110€;
• Черкаська обл. – пд. Румунія @112-120€.
Ринкові ставки транспортування тентами до Європи:
• Тернопільська обл. – центр. / пн. Італія @80-115€;
• Тернопільська обл. – центр. Болгарія @71-80€;
• Черкаська обл. – пд. Румунія @73-90€.
Нагадаємо, логістика обійматиме близько 10-15% вартості агропродукції.