Елеватор

Між Україною та Німеччиною відновлюють контрейлерні перевезення

Між Україною та Німеччиною відновлюють контрейлерні перевезення

З 1 липня між терміналом Мостиська в Україні та терміналом Форст у Німеччині відновлюють контрейлерні перевезення.
Про це пише ЦТС з посиланням на інформацію від компаній.
Проєкт запускають компанії LION group (термінал Форст), N’UNIT (термінал Мостиська) та GOL започатковують новий проєкт.
Також про плани відновлення регулярного контрейлерного сполучення між Україною та Німеччиною за маршрутом Мостиська — Форст повідомили у компанії «Лемтранс», яка є співвласником «Контейнерного терміналу Мостиська».
Ним передбачено безперервний логістичний цикл за рахунок трьох комплектів автопричепів, загальною кількістю 100 штук: один у русі, інший – на навантаженні, третій – на вивантаженні. Такий підхід дозволяє підтримувати стабільний ритм перевезень без затримок і простоїв.  
Як уточнили у компанії GOL, йдеться про маршрут, який існував у 2023-2024 роках. Зокрема, його активно використовували під час блокади кордонів з боку польських фермерів.
Маршрут використовували до осені 2024 року. Ним послуговувалися кілька імпортерів та експортерів під комплектуючі для автомобільного виробництва.
Попри те, що маршрут був доступним для ринку, 80% трафіку займали саме автозапчастини, тому він залишався доволі вузьким продуктом. Тож тепер цей напрямок починає працювати, будучи відкритим для потреб усього ринку.
«Це якісна альтернатива автомобільним перевезенням. Тут можна провести паралель: контейнери з імпортом на Київ можна везти через Румунію, Одесу, Чорноморськ або Польщу. Так само можна везти вантажі з півдня, центру та заходу Німеччини просто вантажівками чи контрейлерним потягом. Є свої плюси та мінуси, які можна об’єктивно оцінити та вирішити, що буде більш вигідно саме для вашої ситуації», – коментує комерційний директор компанії GOL Володимир Гузь.
«Вочевидь, найбільш вигідним стане саме комбінований варіант, коли бізнес має постійний вантажопотік контрейлерним потягом, а частину перевезень добирає автомобільним транспортом. Це дає нагоду не залежати від коливань на ринку автотранспорту та стабільно планувати собівартість своєї продукції», – каже він.
Компанії-партнери планують розгорнути операційну діяльність, щоб підготуватися до високого сезону осені 2025 року. Вони мають намір залучити постійних клієнтів та спробувати виходити з частотою два рази на тиждень, що дозволить залучити додатковий обсяг вантажів.
До кінця червня планується повністю забезпечити наповнення рухомого складу на обох напрямках, що дозволить із початку липня розпочати повноцінну комерційну експлуатацію маршруту.
На випробувальний період орендується 1 комплект платформ для причепів/контейнерів (5 та 10 відповідно) та близько 60 знімних кузовів + 24 причепи. Буде забезпечено щоденне курсування на маршруті «Форст-Мостиска» з обслуговуванням першої та останньої милі з обох кінців.
Щодо ваги, то ліміт по автопричепам складатиме 22 тонни, по Німеччині цей показник складатиме 24 тонни, а також є перспектива вийти на 26 тонн згодом.
Протягом 3 місяців  поїзд курсуватиме та заповнюватиметься вантажем без прив’язки до отримання націнки. Перевагою називають також короткий транзитний час. Це близько 20 годин в один бік з урахуванням проходження кордону.
«Споживачу не доведеться хендлити кожну автівку окремо, оскільки це можна буде робити через єдиного оператора, який вирішуватиме всі супутні питання. Таким чином, знімаються усі потенційні ризики блокування кордонів, поломок авто чи проблем з документами на автомобільному кордоні. Попри те, що доставка загалом триватиме на 3-4 дні довше, вона буде вигідною з позиції стабільності та ціни», –  зазначив Володимир Гузь.

Раніше термінал «Мостицька» обладнали станціями для перевантаження олії.