Конкурентні ставки дозволяють активно нарощувати обсяги перевезень суходолом
Фактично сталий експорт суходолом певною мірою не дає розігнатися ставкам фрахту морського транспорту. Адже зазвичай логістична складова починає збільшуватись на тлі зростання воєнних ризиків, які закладають страховики та фрахтовики у вартість перевезення.
Про це в своїй колонці для Аgrotimes розповів комерційний директор компанії Spike Brokers Олександр Соловей.
За його словами, у зв’язку з нещодавніми активними обстрілами портової інфраструктури Одещини вартість логістики зросла на 10-15%. Водночас автомобільні та залізничні перевезення працюють з однаковими ставками вподовж останніх чотирьох місяців.
«Так, з Чопу до Італії ми фрахтуємо і перевозимо кукурудзу за ціною 42-44 євро/т залізничним транспортом. І це доволі конкурентні ставки, які дозволяють Заходу України активно експортувати і нарощувати обсяги перевезень. Ба більше, на західному кордоні за останні декілька років підвищили ефективність інфраструктури й станом на сьогодні вона недозавантажена», – зауважив Олександр Соловей.
Нагадаємо, логістика обійматиме близько 10-15% вартості агропродукції.