Елеватор

Більшу частину року залізнична логістика коштує 17 дол./т

Більшу частину року залізнична логістика коштує 17 дол./т

Залізнична логістика для агровиробників впродовж 10 місяців 2025 року коштувала близько 16 дол./т.

Про це під час форуму «Власний елеватор» розповів заступник директора департаменту технології перевезень та комерційної роботи АТ «Укрзалізниця» Валерій Ткачов.

За його словами, середня відстань, на яку перевозять зерно залізницею, становить 700-705 км. Тариф за перевезенння становить 12 дол./т.

«Друга складова – додаткові збори по станціям відправлення – 1-2 дол./т. Остання волатильна складова – вартість вагону. До жовтня ставка плати за використання вагону коштувала 100-150 грн/доба або близько 2 дол.», – пояснив Валерій Ткачов.

Починаючи з жовтня розпочався ажіотажний попит на вагони у зв’язку із початком збирання кукурудзи та сезонною активізацією відвантажень, тож вартість вагону підскочила до 3-4 тис. грн/добу.  

Він наголосив, що уклавши заздалегідь, у період низьких цін, довгострокові договори на відвантаження можна убезпечитись від надмірної плати за використання вагонів.

Ба більше, Валерій Ткачов вважає такий ажіотажний попит спекулятивним. Адже 10 місяців комерційні перевізники тримали тариф на збитковому рівні у 100 грн/доба, тож у пікові місяці зростання тарифу має скоригувати їх баланси.

«Наявний баланс становить 23-24 тис. вагонів, з них «Укрзалізниці» належить 3,5 тис. одиниць», – уточнив він, додавши, що не варто вірити у лякалки щодо здорожчання вартості логістики до 35 дол.т. Така ціна може бути встановлена у пікові місяці (листопад-грудень) на якомусь конкретному маршруті.

Він переконаний, що за 2 місяці ціни на використання вагонів знизяться до 300-500 грн/добу. Тож загальна логістика більшу частину року коштуватиме не більше 17 дол./т.

Нагадаємо, у листопаді залізницею перевезли 26,4 млн тонн зерна.