Активізація відвантажень зерна одразу позначиться на зниженні цін СРТ у морпортах

У лютому очікуються пікові продажі зерна і, відповідно, пікові темпи експорту. Тож логістика, яка до цього знижувала ставки фрахту через відсутність попиту, підвищуватиме вартість фрахту, щоб відшкодувати отримані раніше збитки.
Про це в своїй статті в журналі The Ukrainian Farmer розповів комерційний директор компанія Spike Brokers Олександр Соловей.
За його словами, якщо ціна пшениці з умістом білка 11% у Єгипті в листопаді з доставкою СІФ становила 232 дол./т, водночас продовольча пшениця на ринку України торгувалася на рівні 204– 205 дол./т на СРТ морські порти.
«Нині вартість продовольчої пшениці у Єгипті становить 245 дол./т, а в Україні — 225 дол./т. Тобто на СРТ-ринку в Україні ціна підвищилась із доставкою в порт на 20 дол./т. Водночас ціна з доставкою у Єгипет підвищилась усього на 8 дол./т. Це говорить про те, що контекст логістичного ринку може бути сприятливим або — ні для локальних цін в Україні», – зауважив Олександр Соловей.
Фахівець додав, що тільки завдяки здешевленню фрахту ми отримали підвищення ціни в Україні майже у 2,5 раза більше, ніж на країнах призначення. Однак саме тепер контекст логістичного ринку може бути менш сприятливим для внутрішньої ціни.
«Активізація відвантажень, безсумнівно, спричинятиме розширення морської логістики на 10–20%, що відразу позначиться на зниженні цін СРТ у морських портах», – підсумував Олександр Соловей.
Нагадаємо, ціни на пшеницю підвищуватимуться до червня-липня.