
Покращення силових характеристик у нових моделях тракторів завжди додає продуктивності й комфорту у виконанні технологічних операцій
Зростаючи над собою

Покращення силових характеристик у нових моделях тракторів завжди додає продуктивності й комфорту у виконанні технологічних операцій.
Аграріям добре знайома 900-та серія тракторів CLAAS AXION. Вони добре показали себе в попередні роки, і їх популярність зростає завдяки надійності й передбачуваності. Ця серія експлуатується із широкозахватними знаряддями й націлена на високу продуктивність і універсальність, і в умовах дефіциту кадрів навіть невеликі господарства намагаються «пересісти» на високопродуктивну техніку. Отже, оновлення цієї серії має додаткові можливості для українських аграріїв.
Найпопулярнішими моделями є AXION 940 і 950, а після оновлення можна пильніше придивитися й на модель 930, оскільки збільшена до 363 к. с. потужність нівелює розбіжності в можливостях машини.
Основні зміни торкнулися двигунів і трансмісій. Мотори FPT CURSOR 9 об’ємом 8,7 л стали потужнішими, мають вищий екологічний рівень (Stage 3a) і до того ж вони все ще не потребують сечовини для нейтралізації відпрацьованих газів.
Покращення характеристик здебільшого було досягнуто завдяки встановленню нового блока керування, системи EGR і турбіни зі змінною геометрією. Відповідно, на низьких обертах трактор видає більшу потужність, що дає змогу економити пальне і водночас працювати на повну потужність. Наприклад, максимальна потужність для моделі AXION 950 збільшилась із 410 до 423 к. с., а максимальний крутний момент сягає 1760 Нм.
Збільшення потужності тракторів підштовхнуло конструкторів забезпечити відповідне посилення трансмісії. Для цього відому трансмісію ZF Eccom 3.0 замінили на модель TMG 45 цього самого виробника. Основні деталі й навіть корпус тут міцніші, ніж у попередньої Eccom 3.0. Об’єм гідростата збільшено на 30% — до 110 см³. Таким чином, трансмісія TMG 45 здатна передавати на 7% більше крутного моменту й на 10% більше потужності. Транспортна швидкість у 40 км/год досягається на 1500 об./хв, що сприяє економії пального. Оператор може налаштовувати агресивність залежно від потреб або бажання. Таким чином, стало легко обирати стратегію роботи, націлюючись на економію, швидкість або максимальну потужність.
До стандартної комплектації додали підвіску переднього мосту PROACTIV, що дає змогу краще «чіплятись» колесами за поверхню ґрунту, зменшуючи буксування і витрату пального. Передню навіску посилили, щоб під час роботи з відвалами для силосу чи снігу її елементи не зношувались надто швидко. Вантажність передньої навіски — 6,5 т, чого достатньо для будь-яких знарядь і завдань.

В оновлених моделях покращились умови роботи оператора. Кліматконтроль тепер ні місці кондиціонера, тим самим зменшуючи витрати часу на налаштування комфортної температури в кабіні. Керування машиною здійснюється з 12-дюймового термінала CEBIS touch із сенсорним екраном. Це спрощує навігацію й пришвидшує налаштування. Зручніше сидіння німецького виробника Grammer також додає комфорту. Значних змін зазнала система освітлення: тепер тільки дорожні фари лишились галогенними, а всі інші — світлодіодні. До речі, виробник пропонує велику кількість варіантів установлення робочого освітлення по всьому периметру кабіни, і залежно від завдань замовник може обрати найзручнішу комбінацію LED оптики.
Машину опційно оснащують системою підтримки оператора CEMOS. Ця система допомагає правильно налаштувати трактор, щоб отримати максимальну продуктивність і зменшити витрати пального. У господарстві система підказує, як краще виконати баластування, й оптимальний тиск у шинах. У полі надає інформацію щодо базових налаштувань знаряддя.
Наприклад, система Visctronic, яка опікується роботою вентилятора, точно регулює його оберти відповідно до навантаження на двигун і його фактичної температури. Відповідно, двигун завжди працює з оптимальною температурою, що зменшує витрати пального й зношення. Коли немає потреби в потужному охолодженні, оберти вентилятора зменшуються, що призводить до зниження рівня шуму й скорочення витрат пального — більше потужності лишається для виконання основної роботи.
Стабільна продуктивність досягається в широкому діапазоні обертів. Це — результат комплексу технічних рішень — від налаштувань системи керування до турбіни зі змінною геометрією. Трактор може працювати з ВВП у режимі ECO з низькою частотою обертів двигуна й максимальним крутним моментом або на номінальній частоті обертів із повним резервом потужності, в обох випадках не витрачаючи багато пального.
У тракторах 900-ї серії реалізовано багато цікавих і корисних конструктивних рішень. Наприклад, двигун утоплено в міцний рамний елемент з убудованим оливним піддоном, який ідеально бере на себе всі сили передньої навіски та балки переднього моста. Таке рішення дозволило збільшити кут повороту передніх коліс і забезпечило кращу маневровість. Моторний відсік став доступнішим для обслуговування. Інтегрований у раму карданний вал збільшив кліренс. Також по рамі прокладено всі лінії електричних і гідравлічних магістралей.
Для повної реалізації 400-сильного потенціалу трактор має колісну базу завдовжки 3,15 м. Однак завдяки продуманій конструкції він зберігає маневровість на полі й забезпечує хорошу видимість на дорогах загального користування. Оскільки довга колісна база й оптимальне розподілення навантаження забезпечують передачу тягового зусилля на ґрунт, то під час виконання багатьох робіт, передусім транспортування, можна не використовувати додатковий фронтальний баласт. Це скорочує витрати пального та зменшує зношення шин. Для задньої вісі передбачено встановлення коліс завширшки до 900 мм і діаметром до 2,15 м, для передньої — діаметром до 1,7 м.
Усі моделі AXION 900 мають допустиму загальну вагу 18 т для версії як на 40, так і на 50 км/год. У версії на 50 км/год передню вісь уже в серійній комплектації оснащено дисковими гальмами.
Для версії на 40 км/год оснащення передньої вісі дисковими гальмами доступне під замовлення. Завдяки гальмівним системам у передньому й задньому мостах забезпечується найвищий рівень безпеки та стійкості під час гальмування.
Задня навіска всіх моделей AXION 900 має вантажність 11 т. Це означає, що вона може нести найважчі знаряддя, що призначено саме для навішування. Ніжні тяги — 4-ї категорії з ручними або автоматичними стабілізаторами. На обох крилах винесено додаткові кнопки керування задньою навіскою.
У кабіні крім підіймання й опускання доступно багато інших налаштувань задньої навіски. Це активація системи гасіння коливань, блокування підіймального механізму, активація системи контролю буксування, обмеження висоти підіймання, встановлення швидкості опускання, регулювання тягового зусилля і положення.

Також є можливість програмувати роботу задньої навіски. CMOTION дає змогу натисканням кнопки переводити задню навіску на попередньо задану робочу глибину й у транспортне положення. За допомогою двоступеневого точного налаштування можна в будь-який момент змінювати поточне положення. Повторна активація робочого положення викликає повернення в раніше налаштоване положення.
Трактори AXION 900 оснащено гідравлічною системою Load Sensing продуктивністю 220 л/хв, яка може мати до шести пар гідровиходів ззаду і до двох — у передній частині. Усі гідровиходи мають електронне керування, регулюються за часом й обсягом подачі та розраховані на тривалу роботу з постійною подачею.
Керування гідравлікою здійснюється за допомогою пропорційних перекидних перемикачів у підлокітнику за допомогою ELECTROPILOT або CMOTION і можливістю програмування функціональних клавіш на джойстику CMOTION.
Трактори AXION 940 та 950 набувають дедалі більшої популярності завдяки оптимальному співвідношенню ціни, якості та високій технологічності. Агрохолдинги все частіше виявляють інтерес до цих моделей, і багато з них уже активно застосовують ці машини у своїй роботі. Це є прямим підтвердженням надійності та економічної ефективності техніки.
