Агромаркет
Головне:
Агромаркет

Як профінансувати майбутній урожай?

Поділитись:

З настанням весни активізується робота на полях. За короткі терміни аграріям треба багато встигнути. Цей процес не лише трудомісткий, а й потребує фінансових інвестицій. Серед багатьох питань, що постають перед новим посівним сезоном, одне з найактуальніших — як профінансувати витрати? Традиційно довгострокові та короткострокові витрати доцільно розділяти за джерелами фінансування. Власні кошти, товарний кредит, банківський кредит — кожен із цих ресурсів має свою вартість, строк й обмеження. Експерти Креді Агріколь розповідають про широкий спектр фінансових продуктів банку з огляду на потреби агробізнесу в період посівної.

Фінансування поточних витрат агробізнесу

Разом з аграріями до нового посівного сезону активно готуються й банки.

Наталія Порвіна

Наталія Порвіна, директор департаменту ­підтримки агробізнесу Креді Агріколь Банку:

«Оскільки експерти банку накопичили значний досвід у співпраці з агробізнесом, ми можемо запропонувати цьому сегменту клієнтів інструменти, максимально адаптовані під специфіку та тонкощі аграрного ринку. Ми добре розуміємо, які особливості та ризики характерні для сільського господарства і розробили комплексні рішення, що містять експертну підтримку банку та покривають усі потреби агрокомпаній. Для поточних сезонних витрат — закупівлі насіння, добрив і засобів захисту рослин ми пропонуємо перевірені часом ефективні інструменти». За словами експертки, найбільший попит має фінансування обігового капіталу. Креді Агріколь пропонує кредити строком до 18 місяців з адаптованим до агроциклу графіком погашення заборгованості.

Також в останні роки затребуваними є інструменти торговельного фінансування — авалювання векселів і банківська гарантія, які традиційно значно дешевше, ніж класичне кредитування.

Креді Агріколь був одним із перших, хто запроваджував в Україні спеціальний банківський продукт для агробізнесу — авалювання векселів для розрахунків за насіння, засоби захисту рослин і добрива. Цей інструмент привабливий для агровиробників, оскільки є простим у заповненні. До того ж авалювання векселю банком робить його таким самим надійним, як і класична банківська гарантія. «Додаткові переваги можна отримати також за умови участі в партнерських програмах банку з авалювання векселів для придбання насіння та засобів захисту рослин від провідних виробників. По деяких програмах вартість фінансування становить усього 1% суми векселя, до того ж відсутня комісія за встановлення ліміту фінансування», — додає Наталія Порвіна.

Інша вагома причина, чому клієнти звертаються за торговельним фінансуванням до банку, — їх бажання управляти своїми ризиками й мінімізувати їх.

Владислав Бережний

Владислав Бережний, директор департаменту ­торговельного та структурного фінансування Креді Агріколь Банку:

«На ринку засобів захисту рослин і насіння головну роль відіграють міжнародні виробники та великі українські дистриб’ютори. Для підтримки продажів потужні компанії-продавці мають великі товарні та грошові ресурси, багаторічний досвід, статистику розрахунків тощо. Таким чином, створюється основа для торговельного фінансування. З одного боку, компанії-виробники та дистриб’ютори готові надавати великі обсяги продукції в кредит, брати на себе суттєві ризики українських агровиробників, сподіваючись на успішний урожай. Але в багатьох випадках для керування ризиками та фінансування торгівлі компанії звертаються до банків. Креді Агріколь є надійним партнером і покупців, і продавців на українському ринку ресурсів агровиробництва. Ми враховуємо інтереси різних учасників угоди завдяки інструментам торговельного фінансування, які поєднують розрахункові, гарантійні та кредитні операції».

За словами експерта, одна з популярних серед агрокомпаній послуг — це гарантування банком розрахунків за насіння, засоби захисту рослин, добрива, пальне й інші необхідні для старту посівної компоненти. Для надання гарантії банк має оцінити компанію-покупця, її поточну та майбутню фінансову ситуацію, ризики відповідного сегмента ринку.

«Це цікавий приклад того, як банк створює клієнту додаткові можливості без надання грошових коштів. У разі з гарантією банк на запит клієнта дає своє зобов’язання, що платіж надійде вчасно, авансовий платіж повернеться, всі умови за контрактом будуть виконані», — розповідає Владислав Бережний.

Експерт звертає увагу на те, що умови, за якими банк надає торговельне фінансування, залежать від фінансового стану клієнта, досвіду роботи у відповідному сегменті, історії попередніх операцій.

Партнерські програми

За допомогою низки партнерських програм Креді Агріколь комплексно і на вигідних умовах задовольняє всі потреби бізнесу в рамках агроциклу. Банк фінансує придбання насіння, засобів захисту рослин, добрив, паливно-мастильних матеріалів, сільськогосподарської техніки й обладнання.

«Готуючись до старту нового посівного сезону, ми значно розширили перелік партнерських програм, уклавши нові угоди з провідними гравцями різних сегментів ринку. Зокрема, наприкінці 2020 року ми з партнерами запустили авалювання векселів під 1% у разі розрахунків за насіння та засоби захисту рослин. Також підписали нову партнерську програму з одним із найбільших операторів з постачання скрапленого газу в Україну та потужним постачальником нафтопродуктів ГК «Надежда» (мережа BVS). Тепер наші агроклієнти можуть оперативно отримувати фінансування на покупку паливно-мастильних матеріалів», — розповідає Наталія Порвіна.

Також активний попит мають партнерські програми щодо фінансування інвестиційних потреб агрокомпаній. У рамках партнерських програм банк пропонує вигідні умови фінансування сільськогосподарської техніки й обладнання. Серед партнерів Креді Агріколь ― провідні гравці ринку: Claas, John Deere, KUHN, LEMKEN, PÖTTINGER, MZURI, VERSATILE, Väderstad й ін.

Підписання партнерського договору з Winner Leasing

Лізинг

Якщо говорити про альтернативні інструменти в інвестиційному фінансуванні, то минулого року Креді Агріколь запропонував агрокомпаніям придбання сільгосптехніки в лізинг. Представники банку поділилися, чому лізинг цікавий для агробізнесу? По-перше, він дозволяє компанії раціональніше використовувати свій оборотний капітал. Основні фонди можна придбати в лізинг, а за вивільнені власні кошти збільшити фінансування таких важливих витратних статей балансу, як виробничі запаси, маркетинг, дослідження та розробки тощо. По-друге, кредитні лінії, що банк надає бізнесу, мають обмеження, зокрема й необхідність застави. Використовуючи лізинг, агрокомпанія фактично відкриває нові кредитні лінії, які зазвичай не вимагають жодної додаткової застави, також зберігаються поточні (і майбутні) можливості для банківських запозичень. По-третє, умови лізингу можуть бути адаптованими до будь-якої фінансової моделі компанії — банк пропонує як стандартний графік погашення, так і сезонний або індивідуально розроблений відповідно до грошових потоків агрокомпанії. До того ж клієнт уникає ризику валютних коливань, оскільки договори лізингу базуються на фіксованій ставці.

«А ще лізинг — можливість отримати техніку в максимально стислі терміни. Наші агроклієнти, які вже спробували цю послугу, знають, що це дуже зручно», — додає Наталія Порвіна.

Креді Агріколь — стратегічний партнер аграріїв

Креді Агріколь знає й розуміє агробізнес, адже в банку є сильна експертиза в цій сфері.

«Група Креді Агріколь створена 130 років тому саме як банк для фермерів. У корпоративному портфелі Креді Агріколь частка агросектору перевищує 50%, а земельний банк усіх наших клієнтів становить близько 10% загального земельного банку України. Ми вибудовуємо довгострокові відносини з клієнтами, пропонуючи їм поєднання аграрної та фінансової експертизи, а також інноваційні рішення. Як результат — чверть агроклієнтів вже понад 10 років разом із нами. Ми постійно розширюємо свою експертизу, і в цьому нам сприяє власний навчальний проєкт «Агро школа», в рамках якого вже відбулося два випуски, і 50 співробітників банку отримали унікальні теоретичні знання та практичні навички у сфері агробізнесу», — розповідає Наталія Порвіна. До речі, проєкт отримав звання «Найкращої програми з розвитку лідерів» у рамках Премії HR-бренд Україна 2020.

Агробізнес в Україні активно розвивається, розширюються ринки збуту. Аграрії щороку покращують свою ефективність, активно впроваджують і застосовують нові технології, переймають провідний закордонний досвід ведення й керування бізнесом. «Ми в Креді Агріколь пишаємося тим, що маємо змогу брати участь у цих історіях успіху. Наразі банк обслуговує більше як 3000 клієнтів агросектору, зокрема міжнародні корпорації, агрохолдинги, середні агропромислові підприємства та невеликі фермерські господарства. І в нас є потужна база, щоб підтримати подальший розвиток агробізнесу!» — додає Наталія Порвіна.