Техніка

Тягові засоби в технологічних процесах рослинництва відіграють головну роль

Перехід на новий рівень

Перехід на новий рівень
Нова модель XERION 12

Тягові засоби в технологічних процесах рослинництва відіграють головну роль — від них залежить якість, функціональність, вчасність і собівартість більшості процесів вирощування. 

Трактори CLAAS набули чималої популярності в Україні саме завдяки своїй надійності й передбачуваності. Власники й нині віддають перевагу саме цьому бренду за її традиційну досконалість. Висока вартість на вторинному ринку свідчить про неабиякий ресурс, зручність в експлуатації та комфорт. Водночас виробник і далі вдосконалює наявні моделі й створює нові. І нині на ринок виходить оновлена серія тракторів AXION 900 й повністю новий флагман XERION 12. 

Покрокове вдосконалення 

Серія тракторів AXION 900 є однією з найпоширеніших, і попит на неї підвищується. Це потужні трактори, що здатні працювати із широкозахватними знаряддями, і в умовах кадрового голоду навіть невеликі господарства намагаються пересісти на високопродуктивну техніку. Отже, оновлення цієї серії додає нових можливостей українським аграріям. 

Двигун і трансмісія є основними агрегатами будь-якого трактора, тому їх оновлення — це помітні зміни до характеристик. В AXION 900 відтепер установлюють FPT CURSOR 9 об’ємом 8,7 л, який відповідає екологічним нормам Stage 3a (Tier 3). Тут установлено новий електронний блок керування, турбіну зі змінною геометрією, а також систему EGR. Мотор став потужнішим і залежно від модифікації видає 329–423 к. с. і 1550–1760 Нм крутного моменту. Максимальна потужність досягається тепер на 1800 об./хв, тоді як на попередній версії — на 2000 об./хв. 

З трансмісією CMATIC також відбулись певні зміни. Більша потужність і крутний момент вимагали відповідного посилення низки елементів, що й було зроблено. Об’єм гідростата збільшили на 30% — до 110 см³. Транспортна швидкість у 40 км/год досягається на 1500 об./хв, що сприяє економії пального. Оператор має змогу налаштовувати агресивність залежно від потреб або бажання. Навіть корпус трансмісії зробили міцнішим, щоб той витримував більші навантаження. Тепер оновлена трансмісія від того самого надійного німецького виробника ZF має назву TMG 45 — здатна передавати на 7% більше крутного моменту й на 10% більше потужності. 

Передній міст відтепер матиме підвіску PROACTIV уже в стандартній комплектації. Це дає змогу краще контактувати з поверхнею поля всім колесам одночасно, зменшуючи буксування й витрату пального. Передню навіску посилили, щоб робота з відвалами для силосу чи снігу не спричиняла швидкого зношення елементів. Вантажність передньої навіски становить 6,5 т, чого достатньо для будь-яких знарядь і завдань. 

Трактор AXION 900

Для покращення умов роботи оператора також було виконано чималу роботу. Замість кондиціонера встановили клімат-контроль, який автоматично підтримує задану температуру й створює комфортні та безпечні умови всередині кабіни. Новий термінал керування трактором CEBIS touch 12’’ має сенсорний дисплей, що спрощує навігацію й пришвидшує налаштування. Також установлено ще зручніше сидіння від німецького виробника Grammer. 

У стандартній комплектації тільки дорожнє освітлення лишилось галогенним, а робоче — вже світлодіодне. Велика кількість опцій щодо встановлення LED-освітлення дає змогу підібрати максимально зручний комплект оптики. 

Аби збільшити ефективність роботи, виробник пропонує як опцію систему підтримання оператора CEMOS. Вона допомагає правильно налаштувати трактор, щоб отримати максимальну продуктивність і зменшити витрати пального.На території господарства система підказує, як краще виконати баластування, підбирає оптимальний тиск у шинах. У полі надає інформацію щодо базових налаштувань знаряддя. Під час роботи система «бере участь» в оптимізації параметрів. 

Флагман на марші 

Абсолютно новий трактор у найпотужнішому класі — модель XERION 12 стане доступною вже наступного року, а замовлення на неї дилери приймають із жовтня цього року. Машину презентували ще торік у Ганновері, і тепер розпочинається її повноцінне серійне виробництво.

Що тут такого, за що варто було отримати звання «Трактор року»? Переваг справді багато, але найголовнішими є паливна економність і висока продуктивність. Цього вдалося досягти завдяки поєднанню роботи силового агрегата й інших компонентів: трансмісії, гідросистеми, керування тощо. 

В основу машини лягла концепція цілорамного шасі з двома керованими осями. Це дає такі переваги, як краща керованість у полі й на дорозі, а також менша ймовірність поламок. Також тут є можливість краще розподіляти вагу, що зменшує буксування й покращує паливну ефективність. Натомість трактори з двома гусеницями втрачають тягу на поворотах, погано копіюють рельєф і мають неоптимальне розподілення ваги. Версіями з чотирма гусеницями й шарнірно зчленованою рамою досить важко керувати — рухи керма передаються на знаряддя, а для руху в автоматичному режимі потрібно більше корегувань. 

Серцем машини є 15,4-літровий двигун Mercedes Benz максимальною потужністю 544 к. с., 585 або 653 к. с. Максимальний крутний момент — 2235 Нм вже за 1300 об./хв. Потужність передається на рушії за допомогою безступеневої трансмісії CMATIC — одна у світі в сегменті 650 к. с. Ще одна унікальність — транспортна швидкість, яка становить 40 км/год для моделей на гусеницях і 50 км/год для колісних версій. 

Оптимальна потужність і високий крутний момент досягаються в діапазоні 1300–1400 об./хв. Це один із чинників, що суттєво впливає на зниження витрат пального. Система допомоги механізатору CEMOS самостійно підбирає передаткові числа трансмісії й намагається підтримувати оберти в найбільш економному режимі. Німецьке сільськогосподарське товариство (DLG) провело власні випробування й установило, що система CEMOS дає змогу витрачати на 16,8% менше пального, з тим продуктивність підвищується на 16,3%. 

Новий XERION 12 оснащено надпотужною гідравлікою до 537 л/хв. Залежно від потреб виробник може встановити до трьох гідравлічних насосів із 8-секційним гідророзподільником, а оператор може обрати чотири секції як пріоритетні. Відповідно, саме на цих секціях ні за яких умов не спостерігатиметься дефіцит потоку. 

Як рушії пропонують гусениці й колеса. Гусениці можуть бути завширшки 762 і 914 мм, габарит ширини трактора становитимуть 3 і 3,3 м відповідно. Залежно від умов експлуатації можна обрати звичайні гусеничні стрічки або HeavyDuty, які мають подовжений строк експлуатації та кращий захист від пошкоджень. 

Для колісної машини виробник пропонує версію на здвоєних колесах і звичайну. На «спарках» трактор має максимальну полощу контакту з ґрунтом і, відповідно, не створює надмірного ущільнення. Усього виробник передбачає встановлення п’яти типорозмірів шин — від 710/70 R42, 800/70 R38 до 800/70 R42 — габарит по ширині становитиме від 5,13 до 5,22 м (для версій зі здвоєними колесами). 

Прогрес торкнувся й кабіни. Оператору запропоновано більше комфорту завдяки додатковому простору для ніг (+20%), надзвичайно низькому рівню шуму й можливості повертати сидіння на 40° для кращого контролю знарядь. Крім того, від вібрацій і поштовхів оператора захищають три рівні амортизації: гумові амортизатори на гусеничних рушіях, амортизатори кабіни й сидіння. Оглядовість також близька до ідеалу — вбудована система вихлопу не заважає сприйняттю візуальної інформації ззовні. 

Керування таким надпотужним трактором є легким та інтуїтивним — за допомогою ергономічного багатофункціонального джойстика CMOTION можна виконувати всі основні операції. Оператору допомагає система підтримання CEMOS із меню діалогового типу. Для зміни базових налаштувань трактора можна скористатись терміналом CEBIS. 

Дистанційне передання завдань здійснюється через термінал CEMIS 1200, а нова система телеметрії в CLAAS Сonnect забезпечує повний контроль у дорозі або в полі з офісу. 

Оновленим трактором CLAAS AXION 900 та новим XERION 12 уже зацікавились агрохолдинги, оскільки трактори відомі своєю надійністю та економією пального. 

Інші статті в цьому журналі
The Ukrainian Farmer
The Ukrainian Farmer
The Ukrainian Farmer
10
Статті з журналу:

ЧИТАЙТЕ БІЛЬШЕ