Агромаркет

Organic Ukraine Business Hub став майданчиком офіційних переговорів і ділових домовленостей

Органічним фронтом

Органічним фронтом

Organic Ukraine Business Hub на BioFach 2020 став майданчиком офіційних переговорів і ділових домовленостей, що відкриють українським органічним компаніям нові обрії

Відтоді як сім років тому український органічний бізнес уперше взяв участь у міжнародній виставці BioFach, його амбіції й можливості відчутно зросли. Нині індустрія органічної України – це понад 300 тис. гектарів в обробітку, понад 600 підприємств, 95 % експортованої продукції.

А цьогоріч українські компанії репрезентували світові ще й широкий асортимент готової продукції з доданою вартістю й уперше на BioFach представила свою продукцію й у веганському блоці. Виробників готового органічного продукту, сировини для подальшої переробки, органічних добрив, а також консультантів і недержавні організації об’єднав Organic Ukraine Business Hub.

Organic Ukraine Business Hub організований на запит і за підтримки бізнесу за підтримки міжнародних партнерів Швейцарської конфедерації в рамках Програми «Розвиток торгівлі з вищою доданою вартістю в органічному та молочному секторах України», що реалізується Науково-дослідним інститутом органічного землеробства (FiBL, Швейцарія) у партнерстві з SAFOSO AG; Програми USAID “Конкурентоспроможна економіка економіки» (КЕУ); Українського проєктурозвитку бізнесу в галузі плодоовочівництва (UHBDP), що фінансується МЗС Канадою, співфінансується та реалізується Менонітською Асоціацією економічного розвитку (MEDA). MEDA співпрацює з Ізраїльським агентством міжнародного співробітництва (MASHAV) та міжнародними сервісними компаніями з метою надання технічної підтримки.

Павільйон компромісів і довіри

Український національний павільйон на BioFach-2020 виділявся стильним сучасним дизайном і дружньою атмосферою спільного простору. Лідери ринку, які поважають і посилюють репутацію один одного,— таку органічну Україну (водночас автентичну й інноваційну) мав нагоду відкрити для себе кожен відвідувач Organic Ukraine Business Hub.

«Робота на виставці вимагає високої концентрації уваги, врахування усіх деталей, адже саме вони створюють перше враження у потенційного партнера, — зазначила Алла Пономаренко, керуючий партнер компанії Alta Kraina. — Олені Березовській (президент громадської організації «Органічна Україна». – Ред.) та її команді вдалося забезпечивши учасникам роботу у комфортній обстановці».

Юрій Шевченко, директор з розвитку бізнесу та співвласник компанії «Укролія», звернув увагу на те, що сусідство на павільйоні виробників органічної продукції, переробників і трейдерів є хорошою синергією, яка демонструє клієнту наявність в Україні усього виробничого ланцюжка: від лану до столу і, відповідно підсилює довіру до представлених компаній та сприяє підвищенню репутації країни загалом.

«Цьогорічний національний павільйон — це павільйон компромісів та довіри, який став спільним натхненням всіх його учасників, — зазначила керівник маркетингової служби компанії «Арніка Органік». Анастасія Білич. — Від своїх клієнтів ми отримали багато схвальних відгуків щодо того, як була представлена Україна в цьому році на виставці».

Ефективні зустрічі – успішні контракти

Хто б сперечався: участь у представницьких форумах дає можливість не лише репрезентувати компанію та її продукцію, а й одночасно гарантує особистий контакт з потенційними клієнтами. Особисті взаємини між діловими партнерами стають сьогодні вагомим чинником для ухвалення рішень, близькість до покупця як стратегічний чинники успіху — ключова позиція. Відтак BioFach – це шанс для кожного виробника, що зацікавлений у сильному позиціонуванні й у розширенні географії експорту.

Цьогорічні результати роботи на спільному просторі Organic Ukraine Business Hub, схоже, здивували навіть самих учасників виставки. За чотири дні роботи BioFach вони провели близько 630 ділових зустрічей і практично кожна друга завершувалася реальними пропозиціями щодо співпраці. Майже 62% зустрічей, як зауважують учасники виставки були незаплановані, а це свідчить про суттєвий інтерес до поставок з України та високу ефективність українського органічного бізнесу.

«Я сподіваюсь, що наші зустрічі з представниками з Бельгії, США, Пакистану, Латвії та інших країн закіниться поставками, – каже Юрій Демцюра, власник компанії «Дібрівка Агросервіс» – Участь у виставці на стенді національного павільйону дає відчуття плеча товариша, адже тут зібралися однодумці, які хочуть виходити на зарубіжні ринки».

Компанія Organic Original налагодила експорт до США та країн ЄС. Утім, за словами її директора Андрія Олефіренка, крупи й борошно — не надто цікаві європейському споживачу. Тому привезли кукурудзяні палички і кавуни, вирощені на Херсонщині у фермерському господарстві «Лиманськ», яким керує Олександр Бритвін.

Директор компанії Honeko Олександр Тонкіх поділився планами експортувати органічний мед: «Уже маємо попередні домовленості з ритейлом у Німеччині та Великобританії для реалізації соняшникового меду та інших монофлорних сортів».

«Агроекологія» представила BioFach-2020 всю свою експортну лінійку органічної продукції (зернову групу). За словами гендиректора компанії Гліба Лук’яненка, експортними контрактами (в Ізраїль, Німеччину, Австрію, Швейцарію, Нідерланди, Словаччину) завдячують вдалій стратегії.

«BioFach — це той майданчик, на якому можна вияснити потреби ринку і сформулювати свої пропозиції на наступний сезон», – каже заступник комерційного директора з продажів All in foody, Олександр Паровенко. – На стенді ми спілкувалися з трейдерами з Німеччини, Швейцарії, Польщі, Ізраїлю, Чехії, котрі зацікавилися можливістю поставок нашого соняшника, ріпаку і зернових».

Ідеї, тренди, можливості, виклики

Цьогоріч у роботі виставки BioFach-2020 взяло участь понад 3700 органічних компаній з усіх-усюд. Вони представляли як сировину, так і готову продукцію, рішення для агротехнології та новітню сільгосптехніку, екологічну упаковку й посуд. У павільйонах були розташовані дегустаційні зони з винами, веганськими продуктами, оливковою олією тощо. Загалом, BioFach — місце, де можна продемонструвати найнеймовірніші продукти чи поєднати непоєднуване. Інновації на виставці стосували здебільшого веганських продуктів. Можна було скуштувати мигдалевий пармезан, рослинну моцарела, бургери з капусти-кейл, коноплі та льону. Переможцем в категорії інноваційних продуктів стали сир «Organic Volcano Rebel» насиченого помаранчевого кольору; морозиво з органічного овечого молока; закуска з конопель з високим вмістом білка, магнію та омега-3 жирних кислот; готові до споживання органічні супи. Величезна кількість продуктів харчування, представлених на BioFach, містили насичені здоровими протеїнами, веганські, безглютенові, безлактозні. Іноді етикетка містить до 10 знаків, що позначають вимоги різних стандартів.

Шанувальники кулінарії могли відвідати дегустаційні шоу та майстер-класи. Два павільйони зайняла виставка з виробами натуральної та органічної косметики і товарів особистої гігієни. Новачки презентували стартапи, охочі «зануритися» у виробництво могли здійснити віртуальну (VR) подорож на органічну ферму. Загалом пропозицій було так багато, що скуштувати, понюхати чи навіть побачити все було нереально. Втім, більшість відвідувачів не ставили собі це за мету, а обирали маршрут цілеспрямовано. Адже BioFach — це налагодження контактів та досягнення домовленостей про партнерство із імпортерами, трейдерами, дистрибуторами органічної продукції, представниками продуктових компаній та рітейлу, food tech індустрії та профільних асоціацій. Ця виставка – це ще й можливість почути про основні тенденції регіональних ринків, статистику окремих країн щодо виробництва та споживання органічної продукції, законодавчі та інші глобальні ініціативи, які рухають розвиток сектору. А отже, залишатись у тренді та корегувати розвиток власного бізнесу.

 «На BioFach можна відслідкувати тренди та почерпнути ідеї для розвитку бізнесу, – каже Алла Пономаренко, партнер Alta Kraina. – Три роки тому ми пропонували заморожену ягоду, а ринок запитував про сушені, два роки тому почали цікавитися сублімованими ягодами. Цього року ми маємо суху ягоду — цей тренд активно розвивається».

«Органіки оперативно реагують на запити споживачів на здорову продукцію і в цьому році з’явилося багато фінішних рішень — наприклад, продуктів харчування, готових до вжитку. Усе подається гарно, позитивно, смачно», – ділиться враженнями Владислав Болоховський, гендиректор «БТУ-Центр». За його спостереженнями, активно зростає інтерес сільгоспвиробників органічної продукції до засобів захисту рослин від шкідників і хвороб, продуктів для оздоровлення грунту, прилипачів, інокулянтів для бобових культур, рішень для компостування, ефективних інсектицидів…

«Свого часу ми були першою українською компанією, яка взяла участь на виставці BioFach. Цього разу презентуємо у складі Національного павільйону, — каже Олена Здор, фінансовий директор агрофірми «Гермес». — Хоча, на спеціалізованому павільйоні, серед виробників подібної продукції, ми би більше вирізнялися і аудиторія була би цільова. Втім у нас чудовий стенд та місце розташування, разом веселіше».

Дієвий інструмент репутаційного менеджменту

Уміти якомога краще презентувати свій продукт та зацікавити ним світовий ринок — ось ознака зрілого маркетингу й розуміння тенденцій попиту. І готовність органічної України до такої самовідданної роботи вкотре продемонструвала міжнародна виставка BioFach.

«Для виробників органічної продукції з Молдови наші українські колеги є зразком, – зізнається Олексій Міку, керівник фермерського господарства «Міку і компанія». –  Україна — це лідер з вирощування та переробки органічної продукції. У вас — великий асортимент культур і продуктів переробки, які можна виставити на полицях магазинів. Нам цікаві ваші технології вирощування культур і насіння, засоби захисту, досвід організації виробництва на фермах та птахофабриках»

«Українські органічні виробники забезпечують високу якість сировини і мають глибоке розуміння сертифікації органічної продукції, тому наша співпраця з ними є досить комфортною, а продукція отримує чудові відгуки, – додає представник українсько-естонського підприємства «Сідко-Україна» (Letofin) Євген Костюченко. – Ми плануємо запропонувати фермерам вирощування на своїх полях зерна під можливі форварди — органічний льон, високоолеїновий і леноліновий соняшник для експортування до Європи».

Organic Ukraine Business Hub став майданчиком офіційних переговорів офіційної делегації, до складу якої входили МЕРТ і Держспоживслужби, Управління сприяння експорту України з представниками Європейської комісії, міністерств інших країн та міжнародних сертифікаційних органів. У рамках BioFach-2020 організатори Національного павільйону провели конференцію щодо врегулювання українського органічного законодавства. Інтерес до цього питання зростає, зауважила президент ГС «Органічна Україна» Олена Березовська. Виробники, переробники та трейдери органічної продукції з оптимізмом сприйняли зрушення у цьому напрямі. Утім, викликів вистачає.

Спрацювавши як дієвий інструмент репутаційного менеджменту, Український національний павільйон об’єднав енергію органічного бізнесу, а відтак – посилив загальну капіталізацію сектору і капіталізацію кожного учасника BioFach-2020. На часі підготовка до органічних виставок у Варшаві, Ізмірі, Сингапурі, Казахстані та ПАР.

ЧИТАЙТЕ БІЛЬШЕ