Овочі-Ягоди-Сад

Як без спеціальних навичок швидко розпочати вирощувати базилік у будь-якому зручному місці

Мережева гідропоніка

Мережева гідропоніка

 Як без спеціальних навичок швидко розпочати вирощувати базилік у будь-якому зручному місці, отримувати прибуток і не турбуватися про збут продукції.  

Проблема, з якою стикаються більшість фермерів, — це збут продукції. Недостатньо просто посадити й виростити, головне — реалізувати. Одне з найпростіших і швидких розв’язань цієї проблеми пропонує агробізнесу наша компанія — франшиза для вирощування овочів і фруктів на основі гідропоніки. Ми постачаємо клієнту всі засоби виробництва — від стаканчика з розсадою до складного обладнання для тепличного комплексу, а потім викупаємо в нього всю вирощену продукцію. 

На сьогодні ми пропонуємо учасникам франшизи вирощувати базилік для подальшої переробки на соус песто. Ми встановлюємо теплиці, обладнання, надаємо агротехнології, навчаємо, забезпечуємо агрохімією та іншими необхідними ресурсами, супроводжуємо закладання та подальшу вегетацію, доводимо до першого врожаю, який потім викупаємо за фіксованою ціною протягом усього року. Це і є унікальність нашої пропозиції. Детальніше про нього та про те, як працює ця бізнес-модель, я розповім у цьому матеріалі. 

ЗРУЧНИЙ БІЗНЕС 

Ще десять років тому ми просто виробляли й продавали обладнання для вертикального озеленення на основі гідропоніки. А 2020 року вирішили виробляти промислове обладнання для вирощування салатів і пряних трав. Ми прагнули дати ринку ті інструменти, з допомогою яких можна вирощувати продукт вищого рівня, на який в Україні з’явився попит. 

Ми запатентували свою технологію вирощування в гідропоніці, на основі якої створили свою франшизу. У цієї бізнес-моделі є безліч переваг як для її власника, так і для всіх навколишніх — наприклад, створення нових робочих місць і розв’язання екологічних проблем завдяки високим технологіям. Для клієнта, наприклад, людини, яка вирішила почати власну справу, франшиза — це швидкий старт із максимальною підтримкою — юридичною, технічною й технологічною. Теплицю, обладнання й методи вирощування ми даємо під ключ. 

Зовнішню частину теплиці виробляють і встановлюють наші партнери, а внутрішнє оснащення виготовляємо самі з гарантією на 10 років і технічною підтримкою 24/7. Проте головна гарантія, яку ми надаємо, — продукція, вирощена на цьому обладнанні за умови дотримання технологій, буде повністю реалізована. Франшиза дає людині впевненість у собі та в завтрашньому дні, і їй комфортно працювати й вести свій бізнес разом із нами. 

Наші клієнти приходять із найрізноманітніших галузей і бізнесів. Якщо намалювати колективний портрет наших франчайзі, то це люди віком 30–50 років, найчастіше — сімейні пари, які розглядають базилік на гідропоніці як сімейний бізнес, орієнтований на екологічність і з можливістю масштабування. Іноді це фермери, які вели інші види агробізнесу й прагнуть диверсифікувати свої доходи. 

СТЕЛАЖ І СТІЙКА 

Ми виробляємо, а потім надаємо нашим франчайзі обладнання двох видів — стелажну систему — міні ферму для закритих приміщень і тепличні комплекси з вертикальними стійками у вигляді ялинки. 

Один стелаж обійдеться клієнту в 3500 дол., він охоплює 2 м² і може бути встановлений у будь-якому місці на 5 м² — у кімнаті, підвалі чи гаражі. Треба тільки забезпечити необхідний температурний режим, вентиляцію, подачу води й електроживлення. Це мінімальний поріг входу у франшизу. Також є пропозиція на 35 тис. доларів (10 стелажів). 

Стелаж для закритого приміщення складається з якісної харчової неіржавної сталі, включно з лотками для вирощування, освітленням від відомого європейського бренду Mars Hydro, насосами, накопичувальними баками для води з поживними речовинами та механічними таймерами, які вмикають і вимикають освітлення та полив. Стелаж розраховано на 600 посадкових місць для базиліка або 5500 місць для розсади. Відділення для розсади призначено для будь-яких культур. 

Щоб відчути реальні гроші від проєкту в закритому приміщенні, потрібно придбати хоча б 10 стелажів. І нині у нас діє акція — 11-й стелаж у подарунок або знижка 10%. 

Другий, дорожчий варіант франшизи — тепличний комплекс, що коштує 200 тис. доларів. Він має типовий проєкт площею 6,5 соток, оснащений котельнею та відділенням для розсади. Основний блок уміщує 386 стійок для вирощування, які в сумі дають 1–1,5 т врожаю на місяць, забезпечуючи клієнту прибуток 15 тис. доларів на місяць. 

Зовнішню частину теплиці виробляє й встановлює наш партнер — київська компанія «Екотек», один із лідерів продажу такого обладнання в країні, з яким ми співпрацюємо вже багато років. Проте, якщо клієнт не хоче брати проєкт під ключ, а бажає зменшити витрати, він може побудувати каркас і натягнути плівку власними силами зі своїх матеріалів, а також провести опалення та електроживлення. 

Якщо потенційний клієнт має свою готову теплицю, він також може приєднатися до франшизи, звісно, якщо всі параметри й умови цієї теплиці нас улаштують. Вона має працювати в скоординованому симбіозі з нашим внутрішнім обладнанням. Загалом франчайзі може придбати у нас тільки стійки гідропоніки й самостійно їх змонтувати в теплиці. 

Насіння базиліка двох сортів — Маріан і Кіра постачає голландська компанія Enza Zaden. Добрива — від виробника Hydro-Pro. Пестициди та гербіциди ми не застосовуємо, оскільки в нашій системі майже унеможливлено появу хвороб і шкідників і немає ґрунту. У гідропонній системі ми застосовуємо екологічний субстрат — сертифіковану в Україні мінеральну вату Cultilene. 

Субстрат, посівний матеріал і агрохімія йдуть у комплекті з обладнанням, як і повна інструкція, як користуватися обладнанням і почати вирощувати. Якщо потрібно, наш агротехнолог може додатково виїхати на місце і показати, як посіяти, як зібрати та як відправити врожай. Усе вирішується індивідуально, але ми самі зацікавлені в тому, щоб весь процес проходив правильно. До того ж ми не ділимо наших клієнтів за розміром інвестицій — хто купив обладнання на 3,5 тис. чи на 200 тис. доларів — для нас всі однаково важливі. 

ВИБІР — ЗА ВАМИ 

Наша франшиза відпрацьована роками. Проте, якщо людина хоче спочатку потренуватися й перевірити, чи підходить йому такий бізнес, можна поставити одну-дві міні ферми в закритому приміщенні. Вона охопить мінімальну площу, і всі процеси в ній будуть автоматизовані. А далі можна обирати масштабування. 

Один наш клієнт у Києві спочатку купив просто стелаж у стандартний автомобільний гараж, спробував — усе пішло, і докупив ще шість. У Хмельницькому сімейна  пара купила 2–3 міні ферми й надалі щороку додає по дві. Загалом у нас понад 100 успішно реалізованих проєктів. 

Ми працюємо з клієнтами по всій країні, і гідропоніка в закритих приміщеннях з’являється майже у всіх великих містах, навіть у Харкові, незважаючи на складну ситуацію через війну. А наші тепличні комплекси працюють по всій Україні. 

У комплекті з усім обладнанням ми надаємо франчайзі промисловий блендер, за допомогою якого він подрібнює зрізаний базилік, заморожує його, упаковує в зіп-пакети й відправляє Новою поштою в Київ. Після отримання нами партії та перевірки її ваги франчайзі отримує гроші. За добу товар доставляється на виробництво з будь-якої точки країни. 

Такий вид бізнесу має мінімальні трудові витрати — 1–2 дні на місяць для збирання врожаю, решту часу, тобто цілий рік, проєкт працює самостійно. З тим його власник не повинен мати агрономічного досвіду й не турбуватися про маркетинг. Проєкт гнучкий у розміщенні виробничих потужностей. 

Ми можемо відкривати й інші напрями з іншими культурами під клієнта. Наприклад, якщо людина хоче вирощувати 5 т салату на місяць, ми можемо продавати й встановлювати обладнання для власних напрямів і проєктів замовника. Наприклад, нашими вертикальними стійками аграрії можуть користуватися як розсадними відділеннями для вирощування будь-якої культури — від томатів чері до полуниць. 

РОЗШИРЮЄМО МЕРЕЖУ 

В Україні практично немає виробників песто, які б представили цей продукт на полицях магазинів — в основному це імпорт. Тому нині ми займаємо досить зручну та вигідну для нас нішу. Малі крафтові виробники тут не враховуються, адже наша мета — створити великий кластер цього виробництва. 

Наразі ми переробляємо 1,5–2 т базиліка на місяць, але місткість цього ринку набагато більша. Тому наша наступна мета — розширити франчайзингову мережу, щоб вийти на великі торгові мережі України, а потім і на експорт, де вже хочуть бачити нашу продукцію. Проте для цього потрібні великі обсяги, і що більше в нас франчайзі, то швидше ми вийдемо на великі обороти. У франчайзинговій моделі досягти цієї мети можна набагато швидше, ніж іти шляхом класичного бізнесу. 

На нашому підприємстві в Києві ми переробляємо весь базилік, виготовляючи монопродукт, але його різновидів є ціла лінійка: класичний соус песто, з лаймом, з трюфелем, з чорносливом, з курагою та інші. Основні клієнти наразі — HoReCa. Є ідеї почати виробляти топінги, соуси та заправки для риби й м’яса, а також напої, у які можна додавати базилік як тонізувальний компонент. 

Окрім того, у нас є свій магазин на ринку «Столичний», також будується тепличний комплекс, де ми продаємо свіжий і заморожений базилік, зокрема для ресторанів, які виготовляють соус песто самостійно. Серед замовників нашої продукції — пивоварна компанія, що використовує базилік у рецептурі як інгредієнт. Компанія що виробляє хумус із додаванням базиліку. МакДональдз для свого соусу песто. Основний обсяг вирощеного базиліка йде на переробку або заморожування, і він може зберігатися необмежений час. Тому в нашому виробництві немає втрат й інших ризиків, які часто супроводжують агропромислове виробництво. 

Як виробники обладнання, ми також постійно розвиваємося, вдосконалюємо технології. Нині будуємо тепличний комплекс прямо на ринку «Столичний», своєрідний шоурум, де можна побачити роботу проєкту в дії. 

Також ми маємо мобільну версію теплиці на базі авторефрижератора — дуже зручна для фермерів і будь-яких підприємців. Ми утеплюємо стіни, замінюємо дизельну установку на промисловий кондиціонер, підводимо вентиляцію, воду й опалення. Усередині встановлюється 10 ферм-стелажів, які приєднуємо до всіх комунікацій. У результаті ви отримуєте пересувну теплицю, яку досить легко приєднати до електричної мережі й подати воду з будь-якого джерела поблизу. 

Ці мобільні квадратні метри гідропоніки можна поставити навіть на полі, на міській парковці чи поруч із будинком. Ми навіть планували закуповувати вживані фури з Європи, щоб переобладнати їх під такі автотеплиці. Вартість такого проєкту може становити близько 50 тис. доларів. 

Що стосується фінансових можливостей для старту такого бізнесу, то крім власних коштів франчайзі активно застосовують численні місцеві та міжнародні гранти.   

ЧИТАЙТЕ БІЛЬШЕ