Елеватор

Шість порад, як грамотно побудувати зерносушильне господарство

Будівництво зерносушарки

Будівництво зерносушарки

Шість порад, як грамотно побудувати зерносушильне господарство.

Не спробуєш — не зрозумієш

Дедалі частіше доводиться бачити, як українські аграрії віддають перевагу вітчизняному обладнанню. Особливо це стосується елеваторного обладнання — на ринку достатньо якісного устаткування місцевого виробництва з відмінними характеристиками й прийнятною ціною. І хто тверезо ставиться до інвестицій, той обирає українське обладнання. А компанія «Новий Елеватор» взагалі знайшла власне рішення.

Розпочавши свою діяльність у сфері надання послуг із сушіння зерна компанія «Новий Елеватор» наразилася на труднощі — сушарка, яку придбали у відомого європейського виробника, не видавала заявленої продуктивності. З часом виявилось, що характеристики відповідали зовсім іншим умовам — сушінню рису з відмінною від українських температурою і вологістю навколишнього повітря. Підприємство недоотримувало прибуток через удвічі менші оберти, термін окупності інвестиції автоматично збільшився. Це був хороший поштовх, щоб знайти таку сушарку, яка б максимально відповідала вимогам. У результаті дійшли висновку, що швидше вдасться зробити сушарку власної конструкції, ніж знайти відповідний продукт на ринку за прийнятну ціну.

Для того, щоб розробити й втілити бажану конструкцію «у метал», знадобилось більше як два роки, але на виході отримали саме те, чого хотіли. І тепер компанія не лише пропонує якісне і ефективне сушіння зерна, а ще й виготовляє сушарки власного розроблення на замовленні інших аграріїв. Важливо те, що сушарки від «Нового Елеватора» ураховують кліматичні, економічні та управлінські реалії України. Надаючи послуги сушіння зерна на обладнанні власного виробництва, підприємство й далі збирає досвід, досконало розуміється на всіх особливостях технологічного процесу і знає вимоги аграріїв до сушарок. Щороку обладнання модернізується, до нього вносять конструктивні й технологічні зміни. Усі нововведення спочатку випробовують в інтенсивному режимі комерційного сушіння на власному підприємстві, і тільки потім запускають у серію.

Перша порада — обирайте обладнання не за країною походження, а за вивченням досвіду роботи на ньому та відгуків інших аграріїв.

Що визначає ціна

Різниця в ціні обладнання насправді залежить не від жадібності виробника, а від застосовуваних у виробах технологій і матеріалів. У цьому можна легко переконатись, порівнявши автомобілі економ- та преміумсегмента.

Купуючи дешево, слід бути готовим до більших витрат у процесі експлуатації. Низька продуктивність, дороге обслуговування, швидке зношування та вихід із ладу вузлів й агрегатів, низька енергоефективність, пожежонебезпечність, нестабільна якість сушіння зерна — усе це збільшує собівартість, додає клопоту персоналу і власнику, подовжує строк окупності.

«Новий Елеватор» застосовує тільки якісні матеріали та складники для свого обладнання. І що важливо — застосовує власний досвід і запатентовані конструктивні рішення. Так досягаються головні цілі — надійність, економічність і безпека сушіння.

Друга порада — дешеве якісним і надійним не буває. Ураховуючи, що якісне обладнання слугує десятки років, а дешеве треба ремонтувати в першому сезоні, заощаджуйте під час будівництва зважено!

Завчасно — означає дешевше

Якщо хочете придбати якісну сушарку й не платити за неї скажені гроші, слід зробити це заздалегідь. Однак реалії змушують вчиняти навпаки, і обладнання замовляють тоді, коли вже потрібно починати його монтаж. Аграріїв можна зрозуміти — відсутність обігових коштів або неможливість отримати кредитування безперечно є вагомою причиною для таких дій. Але варто брати до уваги й те, що для успішного результату знадобиться час для ретельного проєктування, виробництва обладнання й будівельно-монтажних робіт. Тому відкладати придбання сушарки на останній момент — це прямий шлях витратити набагато більше й отримати не зовсім те, що потрібно.

Чому так відбувається? Сушарка — не трактор на майданчику дилера, коли працює принцип «заплатив — поїхав». У виробника немає складу готових сушарок, що чекають на свого покупця. Кожне замовлення є індивідуальним, і передбачити модель і комплектацію, яку обере наступний покупець, неможливо. Тому тільки після уточнення всіх деталей виробник ставить замовлення до виробництва. Цех зазвичай не стоїть в очікуванні, а виконує поточні замовлення. Відповідно під ці замовлення закуповують матеріали й складники. Якщо усе відбувається планово, без поспіху, можна розраховувати на хороші знижки від постачальників. З іншого боку, виконання термінового замовлення змусить виробника замовляти матеріали за вищою вартістю й платити понаднормові своїм працівникам. Крім того, завжди є ризик зриву закупівель, бо в постачальників може не бути на складі потрібних компонентів, що, своєю чергою, стане причиною додаткових затримок і переплат.

Третя порада — плануйте покупку! Це дозволить досягнути найвигідніших умов придбання та будівництва.

Без проєкту не вийде

Подекуди трапляються замовники, які не хочуть витрачати гроші на проєкт сушильного комплексу. Як зазначає Євген Романов, керівник ТОВ «Новий Елеватор», такий підхід може призвести до марної витрати грошей і головне — системної незручності та зайвих витрат у роботі.

«Кожне підприємство має власні особливості, починаючи від розташування й завершуючи бажанням власника так або інакше реалізувати певні технологічні та бізнес-процеси, — каже Євген Романов. — Проєктування дає змогу урахувати геодезію, навантаження, менеджмент й організацію праці, що склалася, вологість, бур’яни, наявність хвороб і шкідників зерна, бізнес-модель та безліч інших чинників.

У результаті замовник купує саме те обладнання, яке йому потрібне, не витрачаючи зайві гроші. До того ж він отримує оптимальну виробничу та логістичну схему.

Фахівці «Нового Елеватора» — практики, а не теоретики. У рамках поставки обладнання покупцю надається допомога з усіх аспектів сушіння — від технічних до питань законодавства та маркетингу».

Четверта порада — складність зерносушильного господарства та його інтеграція в іншу інфраструктуру та бізнес-процеси потребує проєктування.

Без «сірих» схем

Уведення в експлуатацію будь-якого елеватора вимагає виконання комплексу офіційних процедур. Це тягне за собою фінансові й часові витрати, тому невеликі підприємства намагаються уникати подібного «навантаження». Зазвичай розраховують на «своїх» людей у владі, які допоможуть у разі чого. Але потрібно розуміти, що така ситуація не буде тягнутись вічно, і не завжди друзі зможуть прикривати. Врешті-решт, доведеться відповідати за законом, який не так давно змінився. У грудні 2020 року було створено Державну інспекцію з архітектури та містобудування (ДІАМ). Цей державний орган добре забезпечений технічно і законодавчо для покарання порушників і має право проводити перевірки у воєнний час.

Що загрожує порушникам? Дрібні та середні сушильні комплекси потрапляють до категорій СС1 та СС2. Відповідно, будівництво таких об’єктів без дозвільної документації тягне за собою відповідальність у вигляді штрафу в розмірі від 781 тис. до 3,5 млн гривень.

Варто нагадати, що не все обладнання потребує декларування й узаконення. Наприклад, зведення зерносушильних комплексів «Новий Елеватор» не потрібно декларувати та вводити їх в експлуатацію. Вони належать до мобільного пересувного обладнання внаслідок модульності конструкції. Після демонтажу їх можна перевозити стандартними платформами, зберігати й установлювати в іншому місці. Це можливо завдяки спеціально розробленій конструкції та підтверджено протоколами випробувань «Українського науково-дослідного інституту прогнозування та випробування техніки та технологій для сільськогосподарського виробництва імені Леоніда Погорілого».

П’ята порада — робіть усе за законом. Ризиків сьогодні й без того дуже багато.

Спокійно і без нервів

Фахівці ринку стверджують, що терміни реалізації проєкту залежно від складності повинні тривати від трьох місяців до року з моменту укладання договору. Потрібно відразу налаштовуватись, що за 1–2 місяці навіть найпростіший проєкт реалізувати не вдасться. А нормальне планування дозволить зробити все, що потрібно для успішного введення в експлуатацію власного зерносушильного комплексу: розробити й затвердити проєкт, виготовити та привезти обладнання, змонтувати й приєднати до інженерних мереж та інших елементів інфраструктури, виконати пусконалагоджувальні роботи й навчити персонал.

Слід ураховувати, що коли в проєкті бере участь велика кількість постачальників і підрядних організацій, відбуваються зміни в концепції та конструктиві або сторони не виконують зобов’язання, строки реалізації гарантовано збільшаться. Тому планувати завершення будівництва перед самим початком сезону сушіння не варто.

Найвдалішим часом для початку придбання елеваторного та зерносушильного обладнання — є період після збирання врожаю. Це дозволить виважено спланувати фінансування, уважно вивчити постачальника, отримати відгуки про нього, ретельно продумати деталі проєкту та знайти найкращі рішення, не переплачуючи за терміновість і непотрібні елементи.

ТОВ «Новий Елеватор» 2022 року виконав проєкт зерносушильного комплексу з моменту укладення договору за місяць — це була вимушена евакуація сільгосппідприємства через війну. Проте на склад виготовляють обмежену кількість обладнання, основну частину виготовляють під замовлення з технічних міркувань. Тому такий підхід виправданий тільки в екстрених випадках.

Шоста порада стане в пригоді, якщо ви ретельно ставитесь до інвестування та плануєте будівництво зерносушильного господарства наступного року. Скористайтесь пропозицією «Нового Елеватора» й отримайте проєкт «під ключ», заощадивши від 30 тис. доларів.

За укладання контракту цього року на поставку обладнання у 2024 році пропонується отримати бонусом безплатно такі послуги:

КОМЕНТАР

Євген Романов, керівник ТОВ «Новий Елеватор», експерт із зерносушильного обладнання

— Вибір між імпортним і вітчизняним елеваторним обладнанням нині перейшов в іншу площину. Кардинально змінився рівень якості української продукції, яка нічим не поступається закордонним аналогам. Проте ціна буде нижчою внаслідок різниці у вартості праці, логістики, митних витрат, утримання представництв, оподаткування і маркетингу.

Місцевому виробнику простіше виконувати терміновий ремонт або обслуговування. З іншого боку, клієнту не доведеться довго шукати спеціаліста або тижнями чекати імпортну запчастину.

Деякі вітчизняні виробники практикували копіювання імпортного обладнання. Але без адаптування воно не зовсім пристосовано до наших умов. Відповідно, з часом українські розробки стали більше відповідати місцевим природно-кліматичним умовам, демонструвати кращу продуктивність та економічність.

Владислав Олійник

Контакти: +38 (096) 101-40-40; +38 (095) 101-40-40

YouTube: НОВИЙ ЕЛЕВАТОР

www.new-elevator.com.ua

Поділитись:

ЧИТАЙТЕ БІЛЬШЕ