Техніка

Без права на помилку

Без права на помилку

Приклад компанії «ТК Вестер» доводить, що без сучасних технологій надавати якісні послуги з виконання польових робіт неможливо

Бізнес послуг суттєво відрізняється від звичайного фермерства саме тим, що тут не можна помилятися. Кожна помилка може означати не лише втрату клієнта, а й втрату репутації, що значно дорожче. В компанії ТОВ «ТК Вестер» це розуміють якнайкраще, і тому намагаються бути на вістрі аграрного прогресу. Оскільки підприємство спеціалізується на виконанні практично всіх робіт, окрім збирання врожаю (ґрунтообробні операції, висів зернових і технічних культур, унесення сухих та рідких мінеральних добрив й  обробка полів засобами захисту), важливо виконувати ці роботи з найвищою якістю. У цьому разі якість є синонімом слова «точність», тому Без права на помилку Приклад компанії «ТК Вестер» доводить, що без сучасних технологій надавати якісні послуги з виконання польових робіт неможливо досить швидко з’явилася потреба в спеціальному обладнанні. Це стало зрозумілим уже на другий рік роботи компанії, і у 2016-му розпочався пошук рішень.

Агроном може отримувати актуальну інформацію дистанційно, не заходячи в трактор

Спочатку парк техніки був досить різнорідний і складався здебільшого з вживаної техніки, тому забезпечити роботу за одним стандартом було досить складно. Насамперед це стосувалося навігації, бо далеко не вся техніка була обладнана автопілотами. Потрібно було знайти універсальне рішення для всього парку, щоб забезпечити необхідну точність і  можливість отримувати дані з тракторів та причіпного/на – вісного обладнання. Частину тракторів було обладнано підготовкою із заводу, на інші потрібно було встановлювати окремий гідравлічний розподільник. Одразу вирішили модернізувати сівалки, бо сучасні аграрії вже не хочуть сіяти будь-як і добре розуміють ціну помилки саме під час сівби. З розкиданням добрив була схожа ситуація — внесення недешевих матеріалів мусить бути максимально точним, щоб отримувати від них очікуваний ефект.

За таких початкових умов слід було знайти виробника обладнання, який міг би вирішити всі завдання одночасно. Рішення знайшли у відомій американській компанії Ag Leader Technology, що запропонувала повий комплекс обладнання — від навігації з власним точним сигналом, автопілотів і комплектів модернізації для сівалок до хмарного сервісу й програми обробки інформації, отриманої з техніки. Також викликало довіру той факт, що компанія Ag Leader Technology спеціалізується тільки на продуктах для сільського господарства, тоді як багато інших виробників схожого обладнання працюють у різних напрямах і менше концентруються на особливостях аграрного виробництва.

Нині в компанії «ТК Вестер» працюють 13 тракторів із ґрунтообробним і посівним обладнаннями, а також два самохідних обприскувачі. Всі ці машини обладнано навігацією, автопілотами й  бортовими моніторами InCommand 1200 виробництва Ag Leader Technology. Просапні сівалки Kinze модернізували системами відімкнення секцій і контролю висіву. Таким чином, під час виконання технологічних операцій можна точно контролювати процеси, збирати максимум інформації про якість роботи і навіть у режимі реального часу бачити заощаджений посівмат і добрива. А більшість клієнтів хоче отримувати такі дані! Якщо працювати наосліп, без фактичної інформації про виконані роботи, не можна побачити ефективність докладених зусиль і вкладених коштів, важко зрозуміти причини негативних або позитивних результатів і неможливо побудувати успішну стратегію на майбутні сезони.

На моніторі одночасно відображається інформація навігаційної системи та дані, що надходять із сівалки

З навігацією й автопілотами виконання всіх технологічних операцій стало максимально точним. Клієнти оцінили переваги та побачили певну цінність у тому, що їх поля обробляються якісно, без пропусків, і з кожного квадратного метра можна отримати максимальний прибуток. Не стало причини для суперечок через розміри полів — обладнання Ag Leader Technology виконує точний підрахунок і навіть ураховує кривину рельєфу полів. Як фермер, так і виконавець, точно знають, яка площа оброблена. А невідповідності між вимірами меж поля трапляються досить часто. Наприклад, було багато випадків, коли межі поля далеко від його фактичного краю, і  реально можна обробляти додаткові 3–5 м. Чому ж цього не робити? Або, навпаки, межа поля десь у посадці, серед кущів, куди трактор не заїде, і в результаті фактична площа не збігається з початковою. Тому для впорядкування відносин між виконавцем робіт і замовником обладнання Ag Leader Technology підійшло якнайкраще.

Уся інформація про виконання робіт накопичується в терміналі InCommand 1200. Він має багато корисних функцій, які суттєво полегшують роботу з причіпним обладнанням. Термінал можна використовувати з усіма ISOBUS сумісними агрегатами, і немає потреби використовувати окремі термінали для кожного знаряддя. Термінал InCommand 1200 може передавати дані як через інтернет або WiFi на iPad, так і через флешки. Наприклад, коли посеред виконання робіт на певному полі виникає потреба вимкнути двигун трактора, від’єднати акумулятор, термінал одразу намагається передати інформацію про виконану роботу у хмарний сервіс AgFiniti. Це необхідно для того, щоб не втратити дані через розрядку внутрішнього акумулятора (якщо трактор і бортовий акумулятор вимикаються надовго). Проте навіть у такому разі є можливість повернутися до виконуваного завдання з точки, де було припинено роботу.

Зв’язок терміналу з мережею інтернет відбувається за допомогою модему з підсилювачем і виносною антеною, до того ж будь-якого виробника, що дає можливість підібрати найкращого оператора, який працює саме у вашій місцевості (GSM чи CDMA). На жаль, покриття відсутнє у 30% випадків, і постійно бути на зв’язку техніці вдається не завжди. Однак усе одно у якийсь момент трактор або обприскувач потрапляють в зону, де є зв’язок, і тоді дані про виконану роботу передаються в хмарний сервіс. Якщо немає потреби відстежувати роботу техніки в режимі реального часу, дані передаються, коли трактор заїжджає на базу, в зону дії WiFi.

Також агроном або представник компанії-підрядника можуть підійти до трактора, коли той наближається до краю поля, й отримати актуальну інформацію безпосередньо на iPad. На це інтернет не потрібен.

У компанії також успішно випробували роботу системи DisplayCast — одночасної роботи кількох одиниць техніки на одному полі. Запустили три трактори, і вони засіяли поле без пропусків і перекриттів. Для цього довелося пошукати поле, де був нормальний зв’язок і мобільний інтернет, щоб забезпечити обмін актуальною інформацією про виконану роботу. І воно того вартувало — висів виконали в самі стислі терміни, спростили логістику підвезення насіння й одночасно переконались у працездатності системи.

Коментарі

Олександр Токарчук, механізатор «ТК Вестер»

— Коли на трактор установили термінал InCommand 1200, подумав, що знову нам ускладнюють життя. Однак сталося не так: після навчання та кількох днів практики робота стала значно легшою. Користуватися терміналом зможе навіть дитина  — все зроблено просто й зрозуміло, але найголовніше — це зміни в нашій роботі. Ми забули про маркери, висів культур відбувається з максимальною точністю, немає пропусків і пересівів, не треба постійно викопувати рядок, щоб пересвідчитись у правильному розкладанні насіння, — все видно на екрані в тракторі та в агронома на планшеті. За наявності готових карт із точними контурами поля можна навіть перший обсів виконувати в автоматичному режимі. Взагалі робота стала набагато легшою, тому що не потрібно керувати, а вся інформація є на одному моніторі.

Роман Ліщинський, технічний директор компанії «ТК Вестер»

— У сезон виконання польових робіт, і особливо під час весняної сівби, щодня з техніки надходить вели ка кількість даних про виконану роботу. Буває до двох десятків файлів, і в  кожному — окреме поле. Дані з терміналів тракторів спочатку потрапляють у хмарний сервіс AgFiniti, а вже звідти їх можна скопіювати на комп’ютер у програму SMS. Тут можна побачити велику кількість деталей: від треків до норм, швидкості й напрямку руху та інших даних, які можна отримати від агрегата. Якщо трактор працює в зоні, де є мобільний інтернет, я можу під’єднатися до терміналу та дистанційно розв’язати певні проблеми. Наприклад, якщо механізатор забув, як вмикаються якісь налаштування, або не може зробити інші дії через недосвідченість, я долучаюся й допомагаю йому зі свого планшета або комп’ютера.

ЧИТАЙТЕ БІЛЬШЕ