Зернові термінали на кордонах з ЄС дадуть змогу повернутися до ф’ючерсної торгівлі
Українським виробникам не вистачить потужностей для зберігання нового врожаю. Потрібно прискорити транспортування зернових хоча б до кордонів із Євросоюзом та задіяти для зберігання продукції тимчасові термінали і конструкції, вільні елеваторні потужності в сусідніх державах.
На цьому наголошують в Українському союзі промисловців і підприємців.
В УСПП вітають відкриття морських портів для експорту українського зерна. Проте там вважають, що обсяги перевалки значно нижчі очікуваних: в середньому 1 млн.тонн/місяць, при тому, що запаси 2021 року складали 20 млн. тонн + 67 млн тонн олійних і зернових очікувано зберуть цьогоріч.
«Зернова угода розрахована на 120 днів, бути на 100% упевненими, що вона буде продовжена – не можна, тому експорт потрібно максимально нарощувати», – констатують в УСПП.
Через проблеми із логістикою та безпекою (обидві – наслідок війни рф проти України) більшість контрактів українських аграріїв нині – спотові. Тобто отримання коштів після надання товару. Така ситуація значно обмежує фінансові можливості аграріїв. За оцінками профільних асоціацій, третина з них (30%) не будуть здійснювати озиму посівну.
Побудова тимчасових терміналів на кордонах з ЄС з необхідними для зберігання умовами дасть змогу повернутися до контрактної (ф’ючерсної) торгівлі, знизить логістичний тиск на галузь.
Нагадаємо, бізнес інвестує 90 млн доларів у будівництво нових терміналів в річпортах.