Вітчизняні агровиробники використовують свої можливості на китайському ринку на 7,5% ‒ експерт
Сьогодні українські виробники агропродукції використовують свої можливості на китайському ринку лише на 7,5%.
На цьому наголосив виконавчий директор Китайської торгової асоціації Руслан Осипенко в інтерв’ю «Вектор Ньюз».
«У Китаю зростають можливості, з’являється середній клас, який урізноманітнює свою їжу, ‒ зазначив він. ‒ Зараз з’явилися на ринку нетрадиційні раніше для китайської кухні молочні продукти. Китайці почали вживати молоко, сири, каву тощо ‒ тобто, те, що раніше не користувалося попитом. Цей момент потрібно теж використовувати Україні та продовжити нарощувати поставки цих товарів до КНР».
Однак через суб’єктивні й об’єктивні причини активних рухів з боку України на китайському напрямку поки ми не бачимо, констатував Руслан Осипенко. «Є заяви і наміри, але немає практичних результатів. Поки працює тільки український бізнес, який швидше зорієнтувався і зрозумів, що таке китайський ринок».
При цьому експерт сподівається, що в 2017 році ситуація зміниться. Можливо, відбудеться обмін візитами на вищому рівні і сторони почнуть обговорювати актуалізований порядок денний в рамках раніше підписаних документів (Програма реалізації стратегічного партнерства між Україною і КНР на 2014-2018 роки, план реалізації проекту «Один пояс, один шлях»).
«Китай ‒ дуже терплячий, послідовний і з розумінням ставиться до проблем, які виникли в України, завжди акцентує увагу на тому, що наші країни підписали декларацію про стратегічне партнерство і тому ми будемо продовжувати наше співробітництво», ‒ зауважив Руслан Осипенко.
Він додав, що поки на нас працює позитивний історичний бекграунд відносин між двома країнами, але нинішня наша часом необов’язковість чи непослідовність характеризує нас не з кращого боку. Експерт застерігає, що у китайських партнерів може з’явитися «втома» від України.
Додати коментар