Агромаркет

Уніфікація тарифів на пробіг порожніх вагонів призведе до збільшення витрат бізнесу на 4-5 млрд грн на рік, - ЄБА

У разі прийняття проєкту наказу Міністерства інфраструктури України, яким пропонується уніфікація тарифів на перевезення порожніх вагонів, зокрема, встановлення єдиної ставки тарифу для пробігу порожніх вагонів усіх класів, додаткові витрати бізнесу на першому етапі складуть 1,2 млрд грн/рік, а на другому – досягнуть 4-5 млрд грн/рік.

Такого висновку дійшли фахівці Європейської бізнес асоціації.

Як зазначається, експерти ЄБА категорично не підтримують запропоновані зміни, які створять додатковий фінансовий тиск на бізнес. До того ж, на переконання експертів, уніфікація тарифів на порожній пробіг не призведе до очікуваного зростання доходів «Укрзалізниці».

Таке рішення може призвести до потенційного зниження вантажопотоку на 3% або 9 млн тонн на рік, зокрема, за рахунок скорочення перевезень масових вантажів, що нівелює очікувані додаткові доходи УЗ. 

«У кризовому 2020-му році будь-яке підвищення тарифів створить надмірний фінансовий тиск для бізнесу. Компанії й без того вимушені витрачати резервні кошти на підтримку своїх підприємств та можуть не витримати зростання тарифного навантаження. До того ж, уніфікація тарифів, яка тягне за собою здорожчання вартості перевезень вже на першому етапі, суперечить програмі дій уряду, якою зафіксовано рішення щодо мораторію на будь-яке підвищення тарифів до кінця 2020 року», – зауважила Дар’я Січкар, координатор з розвитку залізничної інфраструктури комітету з логістики ЄБА.

На думку бізнес-спільноти асоціації, єдиним шляхом встановлення справедливих тарифів з урахуванням усіх факторів є системне реформування тарифів на перевезення після демонополізації «Укрзалізниці» та створення профільного регулятора НКРТ.

Враховуючи це, асоціація не підтримує згаданий проєкт наказу та закликає встановити мораторій на будь-яке підвищення тарифів на залізничні вантажні перевезення (в тому числі шляхом уніфікації) до кінця 2020 року.

«Натомість варто зосередитися на розвитку та підвищенню дохідності Укрзалізниці альтернативними шляхами, які не передбачатимуть створення додаткового фінансового навантаження на бізнес: скасування земельного податку для АТ «Укрзалізниця», а також субсидування пасажирських перевезень за рахунок вантажних, перегляд завищених з точки зору бізнесу планових показників вартості дизельного пального  та електроенергії», – йдеться в повідомленні.