Агромаркет

Питання ліцензування обігу пального аграріями може бути переглянуто

Останнім часом, у зв`язку із скаргами аграріїв, Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України буде наполягати на скасуванні штрафів та встановленні нормативів витрат палива на гектар.

Про це на своїй Фейсбук-сторінці повідомив міністр агропромислового комплексу Роман Лешенко.

Він нагадав, що наприкінці 2019 року парламент ухвалив зміни до Закону “Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального”.

Аграрії, як одні з основних покупців пального, також були включені до цієї системи контролю. Зокрема, законом було передбачено обов’язок сільгоспвиробників до 1 березня 2020 року отримати ліцензію для зберігання пального для потреб власного споживання. Процедура видачі такої ліцензії була значно спрощена та передбачає лише подачу заяви на отримання ліцензії із зазначенням об’ємів резервуарів, які використовуються для зберігання пального та місця їх знаходження.

«Нажаль, за різних об’єктивних причин, зокрема технічних, а також слабкої комунікації між державною та бізнесом – значна кількість аграріїв не встигла отримати ліцензії до 1 березня 2020 року, а отримали їх пізніше. Розповсюдженість цього факту виявили контролюючі органи, розпочавши перевірки суб’єктів господарювання щодо дотримання норм законодавства щодо регулювання обігу пального», – констатував міністр .

Своєю чергою  голова Всеукраїнського Конгресу Фермерів Іван Слободяник повідомив про те, що з майже 27 тис. виданих ліцензій на зберігання пального для власних потреб, провели 2435 перевірок. При цьому встановили 404 факти зберігання пального без ліцензії та анулювали 267 дозвільних документів і переважно це сільгосп-підприємства та фермерські господарства.

«З майже 27 тис. виданих ліцензій на зберігання пального для власних потреб, провели 2435 перевірок», – зауважив він.

Враховуючи ситуацію, що склалася в агропромисловому комплексі із ситуацією щодо лицензування обігу пального, Роман Лещенко наполягає на створенні робочої групи із залученням аграріїв та представників Мінфіну і Державної податкової служби.

«Також я буду особисто наполягати на тому, щоб всім аграріям, котрі на момент перевірки отримали ліцензії, були скасовані штрафи за її несвоєчасне отримання. Крім того, вважаю за необхідне встановити нормативи витрат палива на гектар, при дотриманні яких документальні перевірки взагалі повинні бути скасовані», – зазначив він.

Нагадаємо, як сільгоспвиробникам подовжити ліцензію на зберігання пального.