Передача пального на потреби армії не є операцією з реалізації для цілей оподаткування
Операції з добровільної передачі або відчуження товарів, у тому числі підакцизних, на користь Збройних сил України та підрозділів територіальної оборони без попереднього або наступного відшкодування їх вартості не вважаються операціями з реалізації для цілей оподаткування.
Про це повідомляє пресслужба Державної податкової служби України.
У ДПС пояснили, що в умовах настання форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) – протягом дії воєнного стану на території України, операції з безоплатної передачі пального на потреби Збройних сил України та іншим військовим формуванням для потреб забезпечення оборони держави у зв’язку з військовою агресією посійської федерації, не є операціями з реалізації такого пального у суб’єктів господарювання, які отримували таке пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки, і відповідно при здійсненні таких операцій у суб’єктів господарювання, які не є платниками з реалізації пального, не виникатимуть обов’язки:
– отримувати ліцензію на право здійснення оптової або роздрібної торгівлі пальним;
– реєструватися платниками акцизного податку та реєструвати акцизні склади;
– враховувати обсяги пального, безоплатно переданого на зазначені потреби, при обрахунку обсягів, які суб’єкти господарювання мають право отримати протягом року на зберігання з метою використання виключно для потреб власного споживання (1000 кубічних метрів та платників єдиного податку четвертої групи –10000 кубічних метрів).
Суб’єкти господарювання, які є платниками акцизного податку з реалізації пального, зобов’язані скласти акцизну накладну на операції з безоплатної передачі пального на потреби Збройних сил України та іншим військовим формуванням (у тому числі передачі пального відповідно до Закону України «Про передачу, примусове відчуження або вилучення майна в умовах правового режиму воєнного чи надзвичайного стану») для потреб забезпечення оборони держави у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації як на операції з передачі (фізичного переміщення) пального отримувачу, який не є суб’єктом господарювання (код операції для складання в одному примірнику 6). При цьому обов’язок отримання додатково ліцензії на право оптової та/або роздрібної торгівлі для здійснення таких операцій не виникає.
У випадку, якщо пальне втрачене, зіпсоване, знищене, в тому числі внаслідок аварії, пожежі, повені, інших форс-мажорних обставин, відповідно до підпункту 216.3 статті 216 Податкового кодексу України суб’єкти господарювання, які є платниками акцизного податку з реалізації пального, зобов’язані скласти акцизну накладну на такі операції (код операції для складання в одному примірнику 2).
Відповідно до пункту 69.1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України з урахуванням змін, внесених Законом №2118–IX, у випадку відсутності у платника податків під час дії воєнного стану можливості своєчасно виконати свій податковий обов’язок, зокрема, щодо подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового,такий обов’язок підлягає виконанню протягом трьох місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.
Відповідно до поданих платниками податків електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового відповідно до пункту 69.1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, контролюючим органом буде здійснено автоматичне зіставлення показників обсягів обігу та залишків пального, показників обсягів обігу спирту етилового за період дії правового режиму воєнного стану.
Що стосується відображення суб’єктами господарювання операцій із втрати пального внаслідок військової агресії російської федерації, то такі операції підлягають відображенню на підставі первинних документів, складених відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» та з урахуванням положень статті 231 Кодексу (на обсяги пального, зокрема, зіпсованого, знищеного, в тому числі внаслідок аварії, пожежі, повені, інших форс-мажорних обставин платниками акцизного податку з реалізації пального складаються також акцизні накладні на обсяги втраченого пального, які підлягають подальшій реєстрації після завершення дії воєнного стану).
Нагадаємо, сільське господарство – лідер зі споживання бензину і дизпального. Також ми писали, що на Вінниччині розблокують видачу дизпального для проведення посівної кампанії.