Контейнерна логістика для українців значно дорожча, ніж для європейців, - думка
Витрати європейських виробників чи експортерів агропродукції за один контейнер або мобільні перевезення менші на 1,2 – 2 тис. дол. менші, ніж в українських.
Про це під час онлайн-дискусії «Зовнішня торгівля в умовах війни: виклики та можливості», організованою ННЦ «Інститут аграрної економіки», розповів генеральний директор «Української асоціації аграрного експорту» (УААЕ) Дмитро Крошка.
За його словами, після повномасштабного вторгнення рф експорт агропродукції з України поступово відновлюється, але він все ще далекий від довоєнного рівня.
«Стратегія продовольчого експорту, яку було затверджено у 2018 році, передбачала його диверсифікацію. Сьогодні, в межах Регламенту ЄС, ми отримали можливості суттєвого збільшення продажу українського продовольства до ринків Країн Співдружності. Але по позиціях, яким ми конкуруємо із Євросоюзом, експорт повністю зупинився через блокування морських шляхів нашої держави», – зауважив Дмитро Крошка.
Генеральний директор УААЕ уточнив, що сьогодні виробник та експортер переважно переймаються питаннями собівартості виробництва.
Адже фактично повномасштабне вторгнення прийшлося на кінець експортного періоду. І хоч, для прикладу, експорт меду до ЄС
«Ми маємо суттєву різницю у собівартості у порівнянні із виробниками тієї ж продукції у ЄС. Це, зокрема, стосується кредитування і логістики тощо», – зазначив Дмитро Крошка.
Він констатував, що вартість логістики для українського та європейского виробника або експортера відрізняється на сьогодні у 1,5-2 тис. доларів на одному контейнері або на одному мобільному перевезенні.
«Це серйозно позначається на конкурентоздатності української продукції і є перешкодою для фізичним здійсненням експорту з нашої країни», – підсумував Дмитро Крошка.
Раніше ми писали, що контейнерні перевезення можуть зацікавати нішевих виробників. Також повідомлялося, що експортерам доведеться вирішувати контейнерну проблему.