Для створення аграрних кластерів Україна планує залучати партнерів з Японії
Об’єднання малого та середнього аграрного виробника в регіональні кластери може стати стимулюючим фактором для реалізації спільних проектів з потенційними іноземними партнерами та для залучення інвестицій.
Про це заявила заступник міністра агарної політики та продовольства України з питань євроінтеграції Ольга Трофімцева на 7-му спільному засіданні Координаційної ради з економічного розвитку і торгівлі України та Комітету економічного співробітництва з Україною Японської федерації бізнесу «Кейданрен».
«Ідея кластеру не нова, і ми не будемо вигадувати велосипед. Ми будемо використовувати найкращий досвід інших країн та залучати сильних партнерів з таких країн, як Японія», – зазначила вона.
За словами Ольги Трофімцевої, відмінним прикладом у цьому напрямку сьогодні є Ізраїль, Нідерланди, Данія та інші країни, в яких поєднання аграрного виробництва, науки, освіти й інновацій дає чудові результати для економіки. У цих країнах виробництво, переробка, наука, дослідження, освіта, рітейл та зелений туризм складаються в потужний економічний ланцюг.
Також заступиник міністра зазначила, що Україна й Японія мають працювати над збільшенням обсягу торгівлі і над диверсифікацією її структури. «Наші країни мають ще багато цікавих ніш для поглиблення співпраці в аграрному секторі, а також для збільшення двосторонньої торгівлі. Такі українські товари, як м’ясо птиці, яйця, червоне м’ясо, інша продукція тваринного походження матимуть великий попит на рику Японії», – переконана Ольга Трофімцева.
Вона додала, що наразі Держпродспоживслужба України опрацьовує питання доступу м’яса птиці та яєць на ринок Японії разом із компетентними органами цієї країни.
Довідка
У 2016 році товарообіг аграрною продукцією між Україною та Японією становив $86,5 млн, з яких експорт української продукції – $83,7 млн. Основні продукти експорту до Японії – зернові злаки ($ 36,8 млн), тютюн та вироби з нього ($45,1 млн). Імпорт японських продуктів в Україну становив $2,8 млн, з яких ефірні олії – $1,7 млн, різні харчові продукти – $0,48 млн.
Додати коментар