Ціни на ріпак в Європі виросли на 2,6%
На біржі Euronext серпневі ф’ючерси на ріпак майже відіграли падіння двох останніх тижнів та подорожчали на 2,6% або 13 €/т до 507,5 €/т або 605 $/т.
Про це повідомляють аналітики електронної зернової біржи GrainTrade.
Однією з причин подорожчання стали новини щодо прийняття Німеччиною Закону, який зобов’язує збільшити скорочення викидів парникових газів у 2022 році з 6% до 7%, та у 2030 році до 25%. Тому попит на ріпакову олію для виробництва біодизеля різко виросте, особливо з огляду на зобов’язання скоротити використання пальмової олії. Після прийняття Закону про квоти на викиди парникових газів німецька влада ввела до національного законодавства нову версію Директиви по відновлювальним джерелам енергії (REDII).
Торік для виконання квоти по парниковим газам Німеччина використала майже 3 млн т біодизеля та гідрогенізованої рослинної олії (HVO), з яких 1 млн т біодизеля було вироблено із відпрацьованої олії. Але після запровадження REDII у відповідних країнах будуть введені квоти на змішування біокеросину (на основі HVO), що підвищить попит на ріпакову олію в Німеччині та загалом в ЄС. Передбачене законодавством ЄС скорочення використання пальмової олії при виробництві біопалива перенесене на 2023 рік, проте у 2022 році частка такого біопалива обмежена на рівні 0,9%.
Збільшення штрафу з 460 до 600 євро за тону СО2 змусить учасників ринку дотримуватися нових правил.
Європейські котирування підтримала біржа в Чикаго, де листопадові ф’ючерси на канолу виросли на 2,5% до 730,9 CAD/т або 593,8 $/т, додавши за тиждень 5,2% ціни на прогнозах спекотної погоди без опадів в канадських преріях протягом наступних двох тижнів. Запаси вологи поки достатні для сівби каноли, проте дефіцит опадів може затримати розвиток посівів.
Збільшення виробництва та використання електромобілів зменшить попит на автомобільне пальне, зокрема і біодизель. Так, компанія Audi оголосила, що у 2021 році кількість вироблених електромобілів перевищить кількість авто з ДВС, а з 2030 року взагалі завершить випуск останніх на території ЄС. Раніше інші виробники також повідомляли про наміри відмовитися від виробництва авто з ДВС. Так, шведська Volvo планує це зробити до 2030 року, американський концерн General Motors – до 2035 року, Mercedes-Benz Daimler – до 2039 року, а Volkswagen – до 2040 року.
Нагадаємо, є загроза істотних втрат урожаю ріпаку через хвороби. Як повідомлялося, червононогий кліщ на ріпаку призводить до 100% загибелі посівів.