Ціни на пшеницю в портах за тиждень впали до 205-215 $/т
Тривалі затримки суден у портах Чорного моря в Україні чинять негативний вплив на закупівельні ціни на пшеницю в країні. Поставки на західні кордони також скоротилися через зниження цін у європейських споживачів, що призвело до зменшення закупівельних цін з боку українських переробників.
Про це повідомляють аналітики електронної зернової біржі GrainTrade.
Близько 140 суден очікують перевірки та дозволу на прохід в чорноморські порти України, що продовжує збільшувати черги, і практично всі термінали не проводять приймання пшениці. Трейдери не закуповують зерно через невизначеність з підходами суден та продовження дії зернового коридору після 19 березня.
Експортні закупівельні ціни на продовольчу пшеницю 2,3 класу в портах України за тиждень впали до 205-215 $/т, а ціни на фуражну пшеницю до рівня 185-200 $/т.
Ціни на купівлю української пшениці знизилися для європейських споживачів до рівнів близько 210-225 $/т DAP на кордоні Польщі та Словаччини, а також до рівнів близько 275-285$/т DAP в портах Румунії. Зниження вартості автомобільних перевезень в напрямку європейських споживачів на 20-30$/т призвело до збільшення поставок української пшениці в ЄС за низькими цінами, що викликало протести місцевих фермерів через демпінг.
На тлі низького експортного попиту і проблем з реалізацією борошна і висівок на експорт, українські переробники також знизили ціни на покупку пшениці 2 і 3 класу на 200-300 грн/т, знизивши їх до рівнів 7000-7400 грн/т, а ціни на фуражну пшеницю знизилися до 6300-6500 грн/т.
Раніше ціни на пшеницю в портах зросли до 230 $/т.