Чи є законним штраф водіям сільгосптехніки за один номерний знак
Із початком весняно-польових робіт сільськогосподарська техніка виїжджає на поле. Перший штраф, який отримує водій трактора чи іншої СГ техніки – це штраф за відсутність номерного знаку.
Про це повідомляється на сайті юридичної компанії «Дорожній Адвокат».
В юркомпанії нагадали, що на тракторах та іншій сільськогосподарській техніці встановлено лише один номерний знак, замість двох. Навіть в сервісному центрі видають лише один знак на ці транспортні засоби.
Однак при першій зупинці працівники поліції звинувачують водія у тому, що нібито на тракторі мав би бути не один номерний знак, а два.
Як наслідок, інспектори виписують постанови про адміністративне правопорушення за відсутність двох знаків. Посилаються на п. 2.9.в ПДР та на підставі ч. 6 ст. 121 КУпАП виносять 850 грн штрафу.
Тим не менш, вимоги до номерних знаків сільгосптехніки згідно із ДСТУ відрізняються від вимог до автомобілей.
Відповідно до п.п. 4.1 Національного стандарту ДСТУ 4278:2019 «Знаки номерні транспортних засобів» у підпункті «Кількість знаків на транспортних засобах» вказано, що на автомобілях має бути два знаки; на тракторах, сільськогосподарській техніці та інших механізмах – один знак.
Водночас відповідно до пункту 4.2 Правила застосування Національного стандарту ДСТУ 4278:2019 знаки на транспортних засобах потрібно встановлювати лише в передбачених за конструкцією місцях, зазначених виробником.
Отже, для тракторів та іншої сільськогосподарської техніки передбачено встановлення лише одного номерного знаку! ДСТУ 4278:2019 не вимагає для трактора чи іншої СГ техніки двох номерних знаків. При цьому, Національним стандартом ДСТУ передбачено встановлення номерного знаку у передбачених за конструкцією місцях, зазначених виробником. Відсутня конкретна вимога спереду чи позаду, а у місці – передбаченому виробником.
«Таким чином, в діях водія сільгосптехніки, на якій встановлено всього один номерний знак, немає порушення за ч. 6 ст. 121 КУпАП. Як наслідок такі штрафи є протиправними та підлягають скасуванню», – констатують у юркомпанії.
Нагадаємо, майже 100 млн грн штрафів заплатили перевізники за перевантаження.