Частка прямих відвантажень з Азовських портів в РФ за півпроку впала до 12%
Нарощування обсягів експорту зернових великими компаніями, які базуються в глибоководних портах Чорноморського узбережжя, супроводжується скороченням відвантажень зернових вантажів невеликими компаніями з малих портів Азовського басейну.
Про це повідомляється в Телеграм-каналі Refinitiv Agriculture.
На думку аналітиків Refinitiv, скороченння відвантажень невеликими компаніями перетворює Азовські порти з самодостатніх експортних відправних пунктів в одну з ланок ланцюжка поставок в зарубіжні країни.
В Refinitiv вважають, що запровадження із лютого 2021 року експортних мит на пшеницю може привести до остаточного витіснення з ринку невеликих компаній-експортерів пшениці, а також посилити конкуренцію серед експортів інших сільськогосподарських культур.
Формування з 2019 року пулу великих експортерів російського зерна призвело до нарощування великими гравцями відвантажень через глибоководні термінали Чорного моря і рейдову перевалку зі скороченням експорту зернових з Азовських портів.
Згідно з даними Refinitiv Trade Flows, частка прямих відвантажень з Азовських портів в загальному обсязі експорту пшениці з Росії за липень-грудень 2020 року впала до 12% в порівнянні з 24% за аналогічний період минулого року.
Нагадаємо, ООН закупила 120 тис. тонн Чорноморської пшениці для Ефіопії.