Переробникам і виробникам молока потрібно збалансувати відносини, – думка
Продукція з незбираного молока – це не мерседес, вона належить до товарів першої необхідності, і споживач завжди шукатиме нижчу ціну.
На цьому наголосив заступник голови правління, директор ТЗОВ «Тернопільський молокозавод» (ТМ «Молокія») Віктор Солтис.
«Тому ми маємо збалансувати наші відносини з виробниками молока, – вважає він. – Треба розуміти: ми можемо мати високу ціну на молоко-сировину, але при цьому втрачати переробні підприємства. Якщо така ситуація збережеться і в 2020 році, то навесні 2021 році я не виключаю перепродажу бізнесів».
Підписанням Угоди про асоціацію з ЄС нам виставили квоти на експорт молочної продукції, а Україна свій ринок ніяк не захистила – лише антидемпінговими розслідуваннями, які можуть тривати кілька років, підкреслив він. «Але хто з українських виробників витримає ці кілька років, щоб за результатами розслідування ввести загороджувальні мита, квоти на імпортну продукцію?» – додав Віктор Солтис.
Він зауважив, що у Тернопільського молокозаводу досить довге плече доставки, що теж погіршує конкурентоспроможність із імпортною продукцією. «Так, у Польщі плече доставки 50-60-100 км, у нас – 450 км», – уточнив керівник.
«Перед нами стоїть завдання оптимізації зони заготівлі сировини і підвищення якості молока з боку виробників. Нам треба рухатися до європейських стандартів, де базовими є показники жиру на рівні 4%, білок – 3,4%, – переконаний Віктор Солтис. – Зараз у нас жир – 3,4%, білок – 3%. Як порівняти з європейським виробником, ми веземо більше води. А він везе за меншої відстані більше жиру, більше білка, тобто більше сухих речовин. І в цьому ми також програємо конкурентам».
Про те, які проблеми виявила ініціатива підприємства з підтримки сімейного фермерства, читайте у колонці Віктора Солтиса.
Додати коментар