Техніка

Ринок комбайнів 2010 року

Ринок комбайнів 2010 року

Більшість проданих в Україні зернозбиральних комбайнів становили вживані моделі, хоча й ринок нових дещо пожвавішав.

 

Плануючи придбання сільгоспмашини, керівник агропідприємства, як правило, переймається такими питаннями: наскільки ефективно виконуватимуться виробничі завдання, що стоять перед господарством; скільки потрібно часу для того, щоб кожна вкладена гривня окупилася і принесла прибуток. Отож, вирішуючи питання вибору сільгосптехніки, добрий господар звертає увагу на досвід сусіднього підприємства, інших господарств регіону, намагається спиратися власний і чужий досвід для того, щоб правильно використовувати кошти і не відстати від технологічних новацій. Дуже важливими критеріями, які слід враховувати під час вибору техніки, є такі: нова або вживана ця сільгоспмашина; переваги й недоліки певних марок і моделей; обсяги продажу сільгосптехніки на ринку.

 

Ці показники прямо вказують на місце на українському ринку того чи іншого виробника сільгосптехніки. Статистика продажу віддзеркалює фактичний результат того, що виробники досягають завдяки гнучкій (чи не дуже) ціновій політиці, схемам фінансування, надійності техніки, роботі сервісної служби, наявності запасних частин на складах дилерів, а також професіоналізму менеджерів компанії-постачальника.

 

Водночас не можна сприймати цю статистику як єдине і незаперечне джерело інформації, що відбиває абсолютно точну картину. Можуть існувати неістотні відхилення від фактичних даних, важливою складовою аналізу також є залишки техніки на складах дилерів. Але зазначимо, що дослідження ринку дозволяють якщо не одержати абсолютно точні дані, то як мінімум зрозуміти тенденції розвитку ринку, що допоможуть сільгоспвиробникові зорієнтуватися при ухваленні рішення під час вибору техніки.

 

Не можна не брати до уваги і даних щодо постачання вживаних моделей, адже нині багато аграріїв віддають перевагу саме техніці, «перевіреній часом», з країн Євросоюзу, найчастіше — з Німеччини. Ця техніка з невеликим напрацюванням мотогодин пройшла передпродажний сервіс, а головне — має привабливо низьку ціну. Вибір на користь вживаної машини далеко не завжди є показником низького рівня платоспроможності сільгоспвиробника. У багатьох випадках це говорить швидше про раціональність покупця, який за рахунок зекономлених коштів створює власну сервісну службу, забезпечивши таким чином відносну незалежність від послуг подібних служб дилерів. Або вирішує інші не менш важливі виробничі завдання й отримує прибуток.

 

Ринкові розклади

 

У грошовому обчисленні зернозбиральні комбайни посідають приблизно третину від загального обсягу продажу на українському ринку сільгосптехніки, тому по праву їх вважають найважливішим сегментом. У табл. 1 наведено орієнтовні дані щодо постачання зернозбиральних комбайнів в Україну за 9 місяців 2010 року (без урахування перехідних залишків з 2009 року і залишків на складах наприкінці періоду).

 

Таблиця 1. Орієнтовна кількість зернозбиральних комбайнів, поставлених в Україну протягом січня-вересня 2010 року, та розподіл часток ринку

 

Марка

Нові машини

Вживані машини

Разом

Одиниць

% ринку

Одиниць

% ринку

Одиниць

% ринку

Claas

161

21

242

33

403

27

John Deere

66

7

263

36

329

22

New Holland

164

21

16

2

180

12

Case

122

16

31

4

153

10

«Гомсельмаш»

126

16

0

0

126

8

«Ростсільмаш»

108

14

0

0

108

7

Massey Ferguson

3

< 1

108

15

111

7

Volvo

0

0

32

4

32

2

Sampo

7

< 1

2

< 1

9

< 1

Droninborg

0

0

6

< 1

6

< 1

Laverda

2

< 1

4

< 1

6

< 1

MDW

0

0

6

< 1

6

< 1

Fendt

4

< 1

1

< 1

5

< 1

Deutz Fahr

0

0

3

< 1

3

< 1

Overum

0

0

3

< 1

3

< 1

Bizon

0

0

2

< 1

2

< 1

Zurn

2

< 1

0

0

2

< 1

Challenger

2

< 1

0

0

2

< 1

Ploeger

0

0

1

< 1

1

< 1

Uzel

0

0

1

< 1

1

< 1

Інші

0

0

18

2

18

1

Разом

767

100

739

100

1506

100

  

На українському ринку нових і вживаних комбайнів з великим відривом від інших учасників лідирують шість добре відомих українським аграріям брендів. Це — Claas, John Deere, CNH (New Holland та Case), «Гомсельмаш», «Ростсільмаш» і Мassey Ferguson. Надходження вживаних комбайнів відбувається з країн далекого зарубіжжя, тому що техніка з країн СНД такого типу менше цікавить українських аграріїв.

 

Якщо окремо розглянути сукупні обсяги поставок нової та використовуваної техніки в Україну від виробників ЄС і США, то побачимо, що вітчизняні споживачі протягом трьох кварталів 2010 року віддавали перевагу саме вживаним машинам, обсяг ввезення яких становив 58% від загального обсягу ринку.

 

Причому загальний обсяг поставок комбайнів, що були у використанні, становив понад 700 машин, 2/3 з яких припало на двох гравців — John Deere і Claas. Іншу третину ринку розподілили між собою решта брендів (рис.).

  

Рисунок. Розподіл брендів за відсотками на ринку зернозбиральних комбайнів, що були у використанні.

 Прогноз

 

На вітчизняному ринку нових зернозбиральних комбайнів безсумнівними лідерами є моделі великої п’ятірки: CNH (Case, New Holland), Claas, John Deere, «Гомсельмаш» і «Ростсільмаш». Кожний з виробників має великі можливості і ресурси для успішної участі в процесі забезпечення аграріїв необхідною технікою і може претендувати на лідерство за підсумками продажу 2011 року. Відзначимо, що виробники зернозбиральних комбайнів з СНД завдяки новій політиці продажу, державним і фінансовим програмам, а також новим модернізованим моделям і ціновій політиці мають добрі перспективи в боротьбі за клієнта і, як наслідок, збільшення частки присутності в Україні.

 

Також 2011 року можна очікувати збільшення частки ринку комбайнів виробництва корпорації AGCO — за рахунок виходу на ринок бренду Chаllenger.

 

Щодо ринку вживаних машин, то можна прогнозувати збереження тенденцій зростання частки в загальному обсязі постачань з далекого зарубіжжя в Україну вживаних моделей. При цьому логічно припустити, що бренди — лідери у цьому сегменті збережуть позиції. Можна стверджувати, що 2010 року ринок зернозбиральних комбайнів почав зростання після падіння 2009 року. Підсумки продажу наступного року особливо яскраво свідчитимуть про те, наскільки кожний з його учасників зміг не тільки вдержати свої позиції, а й використати кризовий період для збільшення власної частки ринку.

 

2010 року почали функціонувати нові сайти WWW.RUNO-AGRO.COM і WWW.СЕЛЬХОЗТЕХНИКА.COM.UA. На їх форумі можна ознайомитися з дослідженнями українського ринку сільгосптехніки. Учасники форуму — фахівці з продажу сільгосптехніки провідних компаній, представники заводів-виробників і фінансових структур, а також представники провідних агропідприємств України й Німеччини. Мовний бар’єр не є перешкодою в діалогах потенційних партнерів, тому що кожен учасник має змогу спілкуватися своєю мовою. Текст висловлювань або відповідей учасників перекладається адміністрацією сайту й публікується українською і німецькою мовами.

 

Дослідження й думки фахівців ринку зорієнтують сільгоспвиробників у різноманітному асортименті техніки різних торгових марок, що представлені в Україні, допоможуть керівникам і фахівцям агропідприємств зробити правильний вибір для реалізації виробничих завдань.

 

 

Віталій Мєтьолкін, директор ТОВ «Фірма “Руно”»

Андреас Штайн, керівник проекту runo-agro

журнал “The Ukrainian Farmer”, лютий 2011 року 

  

Усі авторські права на інформацію розміщену у журналі The Ukrainian Farmer та інтернет сторінці журналу за адресою https://agrotimes.ua/journals належать виключно видавничому дому «АГП Медіа» та авторам публікацій, згідно Закону України “Про авторське право та суміжні права”.
Використання інформації дозволяється тільки після отримання письмової згоди від видавничого дому «АГП Медіа». 
Інші статті в цьому журналі

ЧИТАЙТЕ БІЛЬШЕ