Дунайські судноплавні компанії готують спільне звернення до інституцій ЄС
Ситуація на Дунаї гірша, ніж під час світової фінансової кризи 2008 року. Через падіння обсягів та фрахтових ставок найбільші учасники ринку працюють у збиток. Фінансові резерви 2023/2022 років вичерпані.
Про це повідомляє пресслужба УДП.
В «Українському Дунайському пароплавстві» розповіли про те, що з метою подолання кризи на Дунаї керівники судноплавних компаній зібрались на 66-у Конференцію директорів дунайських пароплавств. Серед учасників заходу – румунські TTS і NAVROM, болгарське BRP, сербське JRB AD, австрійське DDSG-MAHART та інші.
«Проблема не лише у тому, що експорт українського зерна повернувся до портів Одеси. Все значно глибше», – зазначили в УДП.
В компанії пояснили, що поступово деградує дунайський промисловий кластер. Високі ціни на енергоносії, посилення екологічних вимог та низький попит вбивають металургію. В Угорщині закрився ISD Dunaferr, у Румунії у складному стану Liberty Galati, Voestalpine у австрійському Лінці зупиняє одну з доменних печей, US Steel в словацькому Кошице використовує лише частину виробничої потужності.
По-друге, позиція базового для нас порту Констанца. За 2022-2023 роки з’явились альтернативні логістичні ланцюги – замість річкового флоту до Констанци клієнти використовують залізницю до інших морських портів ЄС. Наразі 95% контейнерів перевозиться залізницею. Замість того, щоб повертати обсяги, Констанца з наступного року на 20% збільшує тарифи.
Пароплавсьва починають заморожувати інвестиційні проєкти й планують скорочувати поточні витрати, апарат.
«Необхідна підтримка дунайської річкової логістики на рівні Євросоюзу. У нас є сильні переваги. Порівняно з автомобільними річкові перевезення більш екологічні. Не руйнується мережа європейських автодоріг.
ЄС має стимулювати перевезення саме річковим транспортом. Втім, сьогодні на європейському рівні проблематика Дунаю чомусь взагалі не розглядається», – додали в УДП.
Нагадаємо, бізнес ініціює запровадження знижки на перевезення до Дунайських портів.