Техніка

Технічна база порту Ізмаїл слабка, - думка

Технічна база порту Ізмаїл слабка, - думка

Щодо загальної ситуації з логістикою українського зерна на експорт під час свого виступу на форумі Grain Storage Forum ELEVATOR 2023 доповів заступник директору департаменту роботи «Укрзалізниці» Валерій Ткачов.

Про це повідомляє AgroTimes.

«Я чув таку думку, що не треба розвивати інфраструктуру, а треба вкладати тільки у виробництво. Не погоджуюсь із цим. Ми маємо зрозуміти, що на сьогодні обмежені інфраструктурні можливості є тим чинником, що стримує зростання виробництва зерна. Тобто якщо ми не в змозі вивезти й продати зерно, то не потрібно його й вирощувати. Сьогодні насамперед треба приділяти увагу інфраструктурним питанням. Відстежувати ті шляхи, якими ми можемо експортувати наше зерно», – каже він.

За словами Ткачова, зараз  існують три опції. Перша — це зерновий коридор.

«Порти України — це найкращий варіант. Друга опція — західні кордони держави — ті самі 14 перегонів. Але ж вони на сьогодні також обмежені. Протягом року ми з 30 тис. тонн на місяць завдяки виробникам і трейдерам підвищили цю можливість до 1 млн тонн. Але це торік лише мільйон. Більше з тим, з квітня поляки, словаки та румуни почали блокувати експорт цим шляхом, і в нас знову з мільйона тонн на місяць перевезення впали до 400 тис. тонн. Отже, в зерновому коридорі ми обмежені забаганками країни-агресорки, а на західних кордонах — залежні від країн-сусідів», – вважає посадовець.

Також є ще третя опція — експорт через дунайські порти — Ізмаїл і Рені. На сьогодні вони є альтернативою цим двом попереднім шляхам. Експорт дуже стрімко розвивається саме через ці дунайські порти.

«Укрзалізниця» має можливості довезти продукцію до цих портів, але нині там — великі черги, тому що технічна база порту Ізмаїл слабка. Туди зайшли 30 зернових операторів, але криті бази є тільки у «Нібулону». Тому залежність від погоди порту Ізмаїл для перевантаження зерна величезна. Перше, щоб зробив я, — почав би розбудовувати відповідні склади в портах Ізмаїл і Рені. Потрібно розбудовувати цю інфраструктуру. Що, зі свого боку, робить «Укрзалізниця»: ми не сидимо склавши руки, маємо програму з розбудови прикордонних станцій і дільниць. Плануємо збільшити на сім одиниць прикордонні перегони. Два додаткових уже збудовано. Лишилося побудувати ще п’ять, і найближчими роками у нас буде 19 західних прикордонних перегонів з Європою. Але є проблема: транспортна система Європи не готова поглинути 50–60 млн тонн нашого зерна. У них немає ані портових потужностей, ані рухомого складу», – підсумував Ткачов.

Нагадаємо, раніше також повідомлялося, що «Укрзалізниця» майже на 30% скоротила обсяги перевезення зерна на експорт.