Можливості європейської залізниці не такі потужні, як в «Укрзалізниці», - думка
Щодо можливості зростання тенденції на збільшення пропускної можливості наших партнерів у Європі та загальної ситуації з логістикою під час свого виступу на форумі Grain Storage Forum ELEVATOR 2023 доповів заступник директору департаменту роботи «Укрзалізниці» Валерій Ткачов.
Про це повідомляє AgroTimes.
«Що саме відбувається на наших західних кордонах сьогодні та який є потенціал перевезення зерна? Укрзалізниця має 14 прикордонних перегонів. Щодоби через ці перегони ми можемо передавати 3400 вагонів. Це приблизно 220 тис. тонн», – каже посадовець.
Втім, за його словами, сьогодні наша пропускна здатність становить усього 40%.
«Чому так відбувається? Наприклад, усі порти Польщі протягом року здатні перевалити 8,3 млн тонн зерна. Вся Констанція за рік може перевалити 27 млн… Тобто сумарно за рік можуть перевалювати 33 млн. Але ж до цього вони були завантажені європейським зерном! І тут з’являється Україна, якій заблокували можливість перевезення, і каже: «Ми хочемо перевезти 60 мільйонів через вас». Звісно, що немає інфраструктурної можливості. Тобто виникає проблема відсутності портових потужностей. Друга проблема — це слабка пропускна здатність. На жаль, можливості європейської залізниці не такі потужні, як в «Укрзалізниці». Ці чинники, на жаль, стримують наш експорт», – зазначив Ткачов.
Нагадаємо, раніше також повідомлялося, що «Укрзалізниця» майже на 30% скоротила обсяги перевезення зерна на експорт.