У війну змінився внутрішній ринок збуту яблук
Під час війни скоротився український ринок збуту яблук, подорожчала та порушилася логістика, подорожчали ЗЗР та засоби виробництва, виникли проблеми з паливом, у місцях бойових дій руйнується інфрастуктура, мінуються поля і сади.
Про це в коментарі журналу «Садівництво по-українськи» розповіла Катерина Звєрєва, директорка розвитку Української плодоовочевої асоціації (УПОА).
«Яблука не товар першої необхідності, — пояснила вона. — Основний сегмент споживання яблука — жінки та діти, значна частина яких виїхали під час війни за кордон. Внутрішній ринок скоротився і змінився, продажі впали».
Як зазначають учасники Української плодоовочевої асоціації, сьогодні вони відчувають значний дефіцит оборотних коштів. Раніше щороку всі працювали за станартною схемою, коли навесні давали аванс постачальникам ЗЗР, добрив, пакування, а решту виплачували наприкінці сезону після реалізації продукції. Цього року, за їх словами, всі ці засоби можна купити лише за стовідсотковою передплатою.
Водночас роботи в садівництві (обрізування, оброблення тощо) тривали.
Проблеми із садовими роботами були лише у тих регіонах, де тривали й тривають активні бойові дії. Це пов’язано із заходами безпеки, оскільки можна потрапити під обстріл. Фіксували випадки не лише руйнування інфраструктури, а й мінування полів. Господарства, зокрема виноробні на Одещині, надавали свої підвали під бомбосховища місцевому населенню.
Читайте також:Внутрішній ринок яблук не забезпечує окупну ціну, – агроном