Техніка

Аграрій розповів про польові роботи на звільнених землях Сумської області

весняно-польові роботи

Реалії сьогодення спонукають аграріїв переорієнтовуватися на сільгоспкультури, що більше актуальні для внутрішнього ринку країни – ячмінь, гречку, просо.

Про польові роботи на звільнених від орків землях Сумської області AgroTimes розповів власник і директор ФГ «Свєтлова» Вадим Свєтлов.

«Під озимою пшеницею в нас 300 га, а під ярі культури відвели близько 900 га. Зокрема, на 300-400 га посіємо ячмінь, гречку та просо. Також збільшили посівні площі під сою. А от кукурудзи посіємо в 4 рази менше. Залишили гібриди середньоранньої групи стиглості із ФАО 210, сподіваємося, що зберемо зерно сухим, бо власної сушарки не маємо і наразі не розуміємо, як надалі функціонуватиме елеватор, чи працюватиме залізничне сполучення з Сумами, бо деякі вузлові станції зруйнували, через що потяги курсують лише в регіоні», – зазначає Вадим Свєтлов.

На полях, які має в обробітку очолюване ним господарство, вчасно закрили вологу за допомогою шлейфової борони від A3Tech із шириною захвату 11 м.  За потреби перед сівбою виконуватимуть часткову культивацію. Компактор АКПК-6 від «Агромаш-Калина» обладнаний прикочувальними котками, що також сприяє утриманню вологи. Ячмінь сіятимуть вітчизняною 6-метровою ASTRA 6 PREMIUM від Elvorti. Соняшник і кукурудзу – сівалкою точного висіву СПМ-8 від «Велес Агро». Обидва агрегати можуть вносити й добрива разом з висівом.

«Запчастини до тракторів ми придбали на початку війни із запасом, на випадок дефіциту. Те, що замовили завчасно, я самостійно забирав у різних областях України, поки не працювала «Нова пошта». Тепер чекаємо на доставку інших засобів, а також деякого посівмату», – розповів Вадим Свєтлов.

Пальне аграрієві також довелося забирати з нафтобази самотужки, бо транспортувати його в Сумську область постачальники відмовились. Нині у ФГ «Свєтлова» забезпечені пальним приблизно на 60%, чого має вистачити до осіннього сезону. 

Нагадаємо, 12 тисяч фермерських господарств уже отримали кредитування за програмою «5-7-9%», кошти від якого використовують на закупівлю пального.