Головне:
Точка зору

Коли закупівельні ціни на сировину поступово наближаються до собівартості, першочерговим для агробізнесу є підвищення економічної ефективності

Петро Мельник
виконавчий директор компанії Agricom Group

Яскравий приклад — Чернігівський кластер Agricom Group. Стан посівних площ (а це загалом 10 тис. га на території 11 сільрад) і, власне, самих господарств «АгроІванівка АГ», «Агробіоз» і «Красне-Інвест» відверто бажали кращого. Втім, ми були готові до цього, тож вирішили припинити збільшення земельного банку й у найкоротші строки налагодити продуктивну роботу. Зосередилися на головному: кваліфікованих кадрах, інноваціях і вибудовуванні відносин з місцевою громадою.

 

Залучення агрономів і технічних спеціалістів у нашій ситуації було недостатньо, тож ми мали «підсилити» і відповідні напрями — закупівлі, логістики, фінансів й інженерно-технічного — в головному офісі. Аби згуртувати територіально-розрізнений колектив, запровадили в компанії своєрідне ноу-хау — коли урбанізовані офісні працівники виїжджають із Києва на поля й мають нагоду особисто взяти участь у посівній чи збиральній кампанії, іншими словами — відчути смак і сутність роботи аграрія.

 

Якісне керування неможливе без контролю. На той час в компанії вже було запроваджено низку інформаційних продуктів, що дозволяли відстежувати місцеперебування та контролювати витрати палива сільгосптехніки. Фактично ми мали лише розширити наявні технології на території Чернігівського кластера. На базі геоінформаційної системи створили карти блоків, полів і паїв.

 

Місцеві адміністративні офіси інтегрували до системи корпоративної системи внутрішніх комунікацій, синхронізували більшість бізнеспроцесів, зокрема фінансових і логістичних. Ще одним важливим пунктом «дорожньої карти» був і комплекс з інвестиційних проектів щодо модернізації технічної бази підприємств. Це стосувалося як парку рухомої техніки й агрегатів, більш сучасні екземпляри якої закупалися й частково були перекинуті з Білокуракинського кластера, так і елеваторного комплексу, першу лінію якого ми ввели в експлуатацію у жовтні, завдяки чому отримали потужності у 22 000 т зберігання.

 

До створення Чернігівського кластера Agricom Group тамтешні підприємства не надто активно підтримували ініціативи місцевих громад, не піклувалися про їх розвиток. Крім того, ми дістали у спадок борги з виплати орендної плати пайовикам. Зрозуміло, що відновлення довіри до підприємств, як до відповідальних сільгоспвиробників, було ще тим викликом. Утім, ми до нього поставилися дуже відповідально.

 

Передусім відмовились від вирощування культур, які виснажують ґрунти. Забезпечили якісну сівозміну для збереження родючості та повністю перейшли на використання щадних для навколишнього середовища технологій. У центрі уваги Agricom Group — налагодження добрих відносин із громадами, представники яких працюють і далі працюватимуть у кластері. Тому торік реалізували низку соціальних проектів і спрямували кошти на модернізацію інфраструктурних об’єктів. Розрахувавшись із пайовиками за борги попередників, ми підвищили розмір орендної плати до 4,5%.

 

Обираючи пріоритети розвитку компанії, кожен керівник має сам визначати вектори руху. На прикладі Чернігівського кластера Agricom Group уже бачить позитивні результати ухвалених рішень і використання вкладених ресурсів. Фінансовий еквівалент інвестицій виражається в мільйонах доларів, окупність яких відбувається за графіком, проте для мене особисто не менш цінними є й дивіденди у вигляді довіри місцевих мешканців. Партнерські відносини з громадою — це запорука того, що ми протягом багатьох років працюватимемо разом. І в результаті у виграші буде кожен.

Журнали