Перші кроки флагмана
Компанія New Holland провела масштабну презентацію нового комбайна CR9.80, продемонструвавши його особливості в польових умовах на збиранні кукурудзи.
Вихід на ринок нової моделі комбайна такого відомого виробника, як New Holland, аграрії завжди зустрічають із цікавістю. Особливо коли мова йде про флагманську модель, чия продуктивність може задовольнити потреби не лише малих і середніх господарств, а й агрохолдингів. Однак перед початком продажів машину було протестовано в реальних умовах українських полів на базі одного з дилерів — компанії «Полетехніка». В Україну привезли не найпотужнішу версію, але її продуктивності вистачило, щоб виконувати роботу навіть із самими широкими жатками. Віталій Висоцький, продакт-менеджер по комбайнах компанії New Holland Agriculture, детальніше розповів про новинку. Він зазначив, що у цій моделі зосереджена велика кількість опцій і нових функцій, які збільшують продуктивність і загальну ефективність. Оновлення торкнулося майже всіх систем комбайна — це похила камера, ротори, двигун, система розподілу пожнивних решток і навіть фарбування внутрішніх частин корпусу.
Система подрібнення рослинних решток в роботі. Бункер пофарбовано в жовтий колір. |
Дотепер комбайни постачають із механічною системою регулювання передньої частини похилої камери, що дає можливість змінювати кут зрізу жатки ±6°. Відтепер можливо замовити гідравлічний привід із керуванням із кабіни. Залежно від потреб оператор може змінювати налаштування й забезпечувати максимальну якість роботи. Планки елеватора розташовано зі зміщенням, тобто навантаження краще розподіляється по всій довжині ланцюгів, не створюється концентрація зусиль в одній точці, що позитивно впливає на довговічність вузла. Крім того, подача хлібної маси відбувається більш рівномірно.
У базовій комплектації встановлюється так званий DFR — Dynamic Feed Roller, або пришвидшувач, який одночасно виконує кілька функцій. Це видалення каміння з хлібної маси, а також її пришвидшення перед подачею до системи обмолоту. Крім очевидних переваг це зменшує навантаження на двигун (до 5 кВт), що у свою чергу зменшує витрати пального. Це вже третє покоління DFR, яке в початкових версіях мало дещо іншу конфігурацію. Нині діаметр циліндра дещо зменшено, проте зовнішній діаметр лишився таким самим. Тобто збільшилася висота планок, що позитивно вплинуло на продуктивність вузла. Також можливо замовити регульований привід DFR, щоб за потреби змінювати швидкість його обертання.
Двороторна система обмолоту також була удосконалена й отримала назву Twin Pitch Plus. Перші ротори оснащувалися меншими бичами, зараз їх висота збільшилася від 2,25 до 3 дюймів, а форма стала більш округлою. Тобто об’єм між трубою ротора та його кришками збільшився на 28%. Це значно поліпшує продуктивність комбайна, особливо це помітно на таких культурах, як пшениця та соя. Водночас зменшується навантаження на двигун (економія може сягати 20 кВт). Система обмолоту менше травмує зерно, якість сепарації значно поліпшилась, зменшилися втрати.
Як опцію пропонують регулювання ребер на верхніх кришках роторів. Це дасть змогу збільшувати або зменшувати кількість обертів маси під час проходження крізь ротор залежно від умов. Коли зерно вимолочується без зайвих зусиль, хлібну масу потрібно якомога швидше пропускати крізь систему обмолоту. Однак за важких умов (підвищена вологість, забур’яненість тощо) потрібно ретельніше працювати з хлібною масою, і збільшення часу знаходження в роторі вирішує це завдання. Також залежно від умов роботи можна змінювати швидкість обертання роторів.
Досить корисною опцією є дистанційне повернення підбарабань у робоче положення після автоматичного спрацьовування системи захисту від забивання. Оператору потрібно лише зупинити комбайн й очистити ротори, а подальше відновлення роботи триватиме лічені секунди. Все робиться дистанційно, тому робота навіть за умов підвищеної вологості та забур’яненості не стане причиною тривалих простоїв. Хоча раніше система захисту являла собою зрізний болт, на заміну якого витрачався певний час.
Нову конструкцію отримала система розкидання полови. Тепер до неї входить потужний вентилятор, що створює такий потік повітря, який розкидає полову на ширину до 45 футів (14 м). Це дає можливість працювати із найширшими жатками й отримувати максимум продуктивності. Подрібнювач соломи також зазнав певних змін. Варто згадати ротор посиленої конструкції, довші протирізальні ножі та більшу швидкість подрібнення, що вдвічі зменшує частку занадто довгої соломи на виході. Розкидання соломи здійснюється V-подібними лопатками та скребками, які приводяться в рух потужнішими (на 25%) гідромоторами. В результаті ширина розкидання сягнула 13,7 м, зросла рівномірність розподілу розкиданої маси та підвищилась зносостійкість системи.
Дещо змінилося фарбування комбайна всередині — основна рама, скатна дошка та сепарувальні решітки відтепер фарбують у жовтий колір, що поліпшує оглядовість решітного стану. Колір зернового бункера також змінився на жовтий для поліпшення оглядовості з кабіни та зручності візуальних перевірок якості зерна оператором у будь-яких умовах роботи.
У базову комплектацію входять датчики врожайності та вологості, тобто комбайн може не лише фіксувати стан зерна, а й складати карту врожайності. Система телематики також установлюється на всі моделі без винятку, що дає змогу інженерам і власникам бачити, як працює комбайн. Це можна робити через комп’ютер або смартфон, на відповідному сайті. Потрібно лише ввести унікальний код комбайна та пароль, і вся інформація буде доступна. Проста версія системи телематики буде безкоштовною (інформація про параметри виводитиметься лише на монітор комбайна), а поглиблена, з можливістю дистанційної передачі даних, буде безкоштовною лише перший рік. Для користування й надалі потрібно сплатити абонентську плату.
Говорить експерт
Віталій Висоцький,
продакт-менеджер New Holland Agriculture в Україні та Молдові
Комбайн взагалі має високу продуктивність, і робота в реальних умовах збирання кукурудзи продемонструвала, що 12-рядкова жатка замала для цієї машини. Краще було б працювати із 16-рядковою. Важливо завантажувати ротори на 100%, щоб рослини обмолочувались одна об одну. Якщо ротори завантажено неповністю, з’являються втрати. Аграрії це добре знають, але чомусь все одно намагаються купувати жатки звичайного розміру навіть до потужних комбайнів.
Одночасно виникає проблема перевитрат пального. Власники скаржаться, що їх техніка неефективна, але коли починаєш з’ясовувати, виявляється, що проблема не в машині, а в неправильній експлуатації. Завантаження двигуна становить усього 50%, і за таких об- ставин зайві витрати з’являться обов’язково. Двигун потрібно завантажувати на 90% — тільки так можна отримати максимальну ефективність від роботи потужної техніки. Одним зі шляхів розв’язання цієї проблеми є збільшення робочої швидкості. Проте за певних умов це не працює, оскільки не всі поля рівні, а оператор не може постійно концентруватися лише на водінні. В результаті ефективність буде все одно нижчою, ніж із широкими жатками.
Валентин Грішин,
продакт-менеджер компанії «Полетехніка»
Наша компанія є одним із небагатьох дилерів, які не лише продають техніку, а й мають власне агровиробництво. Вся техніка, що пропонується покупцям, проходить тривалі випробування в реальних умовах України. Лише після успішного проходження цих тестів машини надходять у продаж. Аграрне виробництво також виконує функцію наглядної демонстрації ефективності технологій, які компанія пропонує. Наприклад, господарство в с. Сошників Київської області було придбане у 2012 році за доволі мізерну ціну лише тому, що поперед ні власники не могли отримати позитивного результату від своєї діяльності. «Полетехніка» зробила диво, і тепер всі сусідні господарства є партнерами компанії хоча б в одному з напрямів, оскільки ми не лише обіцяємо, а на власному прикладі доводимо ефективність запропонованих технологій.
Юрій Олійник,
директор господарства АФ «Сошників Плюс»
Техніку New Holland застосовуємо постійно. Із самого початку роботи у цьому підприємстві тут були два комбайни й трактор потужністю 390 к. с. Перевагами цієї техніки можу на звати прийнятну ціну та високий рівень якості, який нічим не відрізняється від дорожчих брендів. Це стосується як тракторів, так і комбайнів. Наприклад, той трактор, що в нас працює із самого початку, має наробіток 9000 мотогодин. Він один обробляє практично всі 5000 га, і досі має вигляд нового.
Двигун не ремонтувався, коробку передач ремонтували планово, тобто нічого там не зламалося. Лише потрібно було замінити зношені деталі за наробітку 6000 мотогодин. Нині в господарстві працюють два нових трактори New Holland потужністю 410 к. с., але вони завантажені не повністю, що дає нам більше часу на виконання технологічних операцій.
Володимир Огійчук
журнал “The Ukrainian Farmer”, листопад 2017 року
Усі авторські права на інформацію розміщену у журналі “The Ukrainian Farmer” та інтернет-сторінці журналу за адресою https://agrotimes.ua/journals належать виключно видавничому дому «АГП Медіа» та авторам публікацій, згідно Закону України “Про авторське право та суміжні права”.
Використання інформації дозволяється тільки після отримання письмової згоди від видавничого дому «АГП Медіа».